La novena edició del Bizbarcelona, que se celebrarà el 12 i el 13 de juny al palau vuit de la Fira de Barcelona (un recinte més gran que en les anteriors edicions), es planteja sota el lema “Posem els negocis a treballar” i té el doble objectiu de contribuir a fer realitat els projectes empresarials de les persones emprenedores i portar els negocis en funcionament a un nivell superior. En la roda de premsa prèvia a l’esdeveniment, que ha tingut lloc al CaixaForum, Lluís Gómez, el president del Comitè Organitzador del Bizbarcelona i comissionat en funcions de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Barcelona, i el director del saló, Aleix Planas, han explicat les novetats que presenta enguany el Biz, així com les característiques de les seves activitats i espais.
Gómez ha parlat sobre la bona salut de Barcelona pel que fa a l’emprenedoria, que, segons el responsable en funcions de l’àrea de promoció econòmica, “és referent i aglutinadora de tot el món dels emprenedors en l’àmbit europeu i mundial”. També ha donat gran importància al fet que el capital sobre el qual se sustenta l’èxit de la ciutat és el capital humà i ha elogiat les empreses per “la seva cerca incansable del talent”.
El Bizbarcelona és un esdeveniment dedicat, tal com ha assegurat Aleix Planas, “tant als emprenedors, com als propietaris de petites i mitjanes empreses que volen fer créixer el seu negoci”. El 12 i el 13 de juny seran dos dies on “el món dels emprenedors i les pimes bullirà al màxim i on es facilitarà la trobada de nous contactes, el networking, els espais per fer negocis, etc.”. Entre les activitats que s’hi duran a terme, el director del saló ha parlat de les conferències, les taules rodones, els punts d’assessorament, les trobades de networking, el bizexporta, la presentació del GEM-Catalunya, la Pitch Competition per a startups o de diferents premis que s’atorgaran en el marc de les jornades, com el Creamedia, el Reempresa o el Franquícies Catalunya.
130 conferències, 150 ponents i 70 expositors
Són alguns dels nombres del saló. A banda, també hi haurà 40 punts d’assessorament, 16 activitats de networking i hi participaran 134 entitats de la Bizcommunity. Entre les conferències que es duran a terme, Aleix Planas n’ha destacat algunes. D’una banda, la conversa que es tindrà lloc entre Genís Roca, president de RocaSalvatella, i Milagros Pérez, periodista i professora d’universitat. De l’altra, també ha parlat de les ponències d’Olga Sanjacinto, qui va ser Former Director de Google America; Alicia Asin, que parlarà del seu cas d’èxit amb l’startup Libelium; Pablo Foncillas, expert en innovació empresarial i autor del llibre Winners: cómo ganar clientes en la era de Amazon; Josep Coll, soci i fundador de Red Points o Jesús Vidal, guanyador del premi Goya a millor actor revelació pel seu paper a la pel·lícula Campeones, que parlarà de la inclusió en el món de l’empresa.
Bàsics, creixement i inversió
Són els tres blocs en els quals es dividiran els espais i activitats del Biz. En el primer de tots, el “Bàsics”, que està dedicat als emprenedors, hi haurà tots els continguts que serveixen per fer arrencar projectes als emprenedors: es podran trobar solucions per obrir empreses en 48 hores, hi haurà taules d’emprenedors, es parlarà de coworking, d’emprenedoria cooperativa, hi haurà taules rodones i, a més, es parlarà d’emprenedoria al món rural.
Al segon bloc, que rep el nom de “Creixement”, es proveirà els propietaris de petites i mitjanes empreses d’eines per fer créixer els negocis, com ha apuntat Aleix Planas. Per últim, en l’espai “Inversió” es podran trobar tot d’oportunitats d’inversió en el mercat de finançament de Barcelona Activa i es podrà accedir al préstec EaSI, dirigit a empreses socials, entre altres moltes coses.
Així, el Bizbarcelona espera ser una oportunitat ideal per a emprenedors i empresaris i convertir-se en un gran punt perfecte per fer créixer empreses, facilitar l'enlairament d'altres i fer networking. L’entrada a taquilla costarà 25 euros, mentre que es pot comprar online per 15. Els aturats que ho acreditin la podran aconseguir per 5. Són les persones, com apuntava Lluís Gómez al principi de la roda de premsa, les que fan que Barcelona estigui al capdavant del món de l’emprenedoria i la innovació, per això, ha assenyalat Aleix Planas, és molt important el treball de difusió i que arribin al saló tantes persones com sigui possible. De moment, s’esperen unes 14.000.