Els dies 4 i 5 d’octubre, el recinte de Fira de Barcelona a Montjuïc acull una nova edició del Bizbarcelona amb més de 120 activitats programades. Tot un conjunt de conferències, tallers i assessoraments encaminats a reforçar la competitivitat i resiliència dels negocis de proximitat. Accions protagonitzades per professionals autònoms i representants del món comercial i les pimes. L’objectiu és tractar aspectes com la digitalització, la sostenibilitat i la capacitat de les empreses per transformar-se i afrontar nous reptes. L’organització del certamen va a càrrec de Fira de Barcelona i amb la col·laboració de l’Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Barcelona, Pimec, l’Àrea Metropolitana de Barcelona i la Cambra de Comerç de Barcelona.
Durant les dues jornades, el saló vol donar visibilitat a les últimes tendències de gestió empresarial i, a la vegada, apropar tots els recursos i programes d’acompanyament de les entitats públiques i privades relacionades amb la promoció econòmica del territori. “Volem construir una economia més forta, més resilient i més diversificada”, descriu Jordi Valls. Per assolir l’objectiu, el quart tinent d’Alcaldia de l'Ajuntament creu que “cal facilitar l’activitat econòmica a la ciutadania i al teixit productiu local, aportant eines, idees, suport i recursos que elevin els objectius dels negocis”.
El paper de la digitalització
El programa del Bizbarcelona recull conferències i taules rodones amb experts que abordaran temàtiques relacionades amb la digitalització i la sostenibilitat. A tall d’exemple, a Fira de Barcelona s’intercanviaran idees a partir d’iniciatives com la transformació del comerç de barri, l’impacte de la intel·ligència artificial o la importància de les dades a l’hora de definir estratègies.
Per altra banda, en aquesta edició, Bizbarcelona augmenta l’agenda de workshops, tallers pràctics pensats per a desenvolupar noves habilitats i adquirir coneixements que ajudin a posar al dia les diferents àrees de qualsevol negoci. N’hi ha programats més de 40. Es podran aprendre tècniques sobre fixació de preus, mesurament de l’impacte ambiental, alternatives per a la sol·licitud de finançament, vendes a través de les xarxes socials, lideratge o gestió del talent. També hi ha previst un espai de networking multisectorial per fomentar els contactes professionals i la trobada de proveïdors o col·laboradors.
Paral·lelament, en l’espai d’assessorament personalitzat el públic podrà adreçar consultes específiques i demanar consell especialitzat a més d'una cinquantena d’experts en diferents àmbits com ara creació, gestió, reactivació, compravenda i estratègia empresarial, orientació jurídica, comunicació i màrqueting, vendes, gestió del talent, internacionalització, innovació, digitalització, economia social o sostenibilitat.
Coincidència amb el Saló de l’Ocupació
El Bizbarcelona torna a compartir dates i espai amb el Saló de l’Ocupació. Aquest últim esdeveniment ofereix accés a recursos per a l’orientació en el procés de recerca de feina o canvi de rumb professional. La fira prioritza la millora de l’ocupabilitat, especialment d’aquells joves que volen accedir per primera vegada al mercat laboral i les persones en situació d’atur o amb desig de sondejar una opció d’autoocupació. El Saló de l’Ocupació s’estructura en cinc àrees que ajuden a potenciar les competències de les persones.
El primer, i nou d’aquest any, és Informa’t, que donarà la benvinguda als visitants amb informació sobre les propostes de la fira i itineraris recomanats dins del saló en funció dels interessos de cada visitant. Serà també el punt d’acollida de grups de centres formatius i ocupacionals. El segon, Orienta’t permetrà al públic contactar amb més de 40 entitats que ofereixen recursos ocupacionals i formatius per al desenvolupament professional, rebre assessorament personalitzat per focalitzar cada trajectòria, informar-se sobre drets laborals, o assistir a tallers i xerrades. El tercer és l’espai Descobreix, el lloc adient per conèixer oficis i professions amb més demanda, i trobar la formació que es necessita per desenvolupar-los.
El quart és Prepara’t que oferirà assessorament sobre les eines, estratègies i els recursos més eficaços per la recerca de feina. Entre les activitats proposades, la possibilitat de millorar la presentació del currículum amb l’ajuda d’experts, enregistrar un videocurrículum efectiu o practicar entrevistes de feina amb professionals de recursos humans. Finalment, l’espai Oportunitats professionals, serà el lloc de trobada amb el mercat de treball, per conèixer, mitjançant conferències i tallers, nous sectors amb alta demanda de talent com l’economia blava, el turisme o l’esport.