20
de Maig
de
2016
Act.
20
de Maig
de
2016
Els autònoms i petits i mitjans empresaris suposen gairebé la meitat dels més de 12.000 visitants que Bizbarcelona by Barcelona Activa atreu cada any. Per a ells, l'esdeveniment -que tindrà lloc els dies 1 i 2 de juny al recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona- proposa l'àrea Bizpimes amb conferències i espais d'assessorament personalitzat sobre finançament, innovació en la gestió empresarial, e-solutions i internacionalització, així com trobades de networking, tallers monogràfics, un mercat de treball i una exposició comercial de productes i serveis que els ajudin a consolidar el seu negoci i impulsar el creixement de la seva activitat.
El programa de Bizpimes inclourà uns 20 espais d'assessorament i prop de cinquanta conferències en què s'abordaran qüestions d'interès en diferents àrees relacionades principalment amb la gestió empresarial i la digitalització. Entre d'altres temes es parlarà, per exemple, de Responsabilitat Social Empresarial, del moviment B-Corp que garanteix la sostenibilitat organitzativa, tendències en capital humà i captació de talent, comunicació low cost per a pimes, propietat intel·lectual i industrial, innovació en màrqueting o estratègies per vendre més.
Relacionat amb la innovació digital i l'ús d'eines que augmenten la productivitat empresarial es tractaran aspectes com el màrqueting digital, l'adaptació dels canals de venda als hàbits del consumidor, la monetització de les xarxes socials, ciberseguretat, ús de big data i comerç electrònic.
Per la seva banda, el finançament també serà un altre dels eixos protagonistes tant de les ponències com dels espais d'assessorament de Bizpimes. En aquest sentit, els visitants trobaran informació sobre fórmules de finançament alternatiu, préstecs participatius, el crowfunding o el rènting tecnològic, així com les claus per preparar un pla de negoci per a inversors i atreure la seva atenció.
S'inclouran, així mateix, les jornades del Mercat Financiapyme, organitzades per Pimec, on empreses seleccionades es presentaran davant les principals entitats financeres del país i el Fòrum d'Inversió Global Keiretsu Forum Barcelona en què vuit start-ups amb elevat potencial de creixement es donaran a conèixer davant aquesta xarxa d'inversors internacionals. Paral·lelament, Bizbarcelona disposa d'un Mercat de finançament, organitzat per Barcelona Activa, que serà comú tant per a persones emprenedores com per a pimes. És un punt de contacte amb business angels, entitats inversores i xarxes de crowfounding.
Suport a l'exportació
Finalment, la internacionalització guanya protagonisme a Bizpimes, ja que el nombre de petites i mitjanes empreses espanyoles que venen en mercats exteriors no ha deixat d'augmentar en els darrers anys. Al saló hi haurà ponències sobre com començar a exportar, casos d'èxit d'empreses innovadores internacionalitzades o consells per gestionar els resultats de la participació en fires internacionals.
Destacarà especialment l'espai d'assessorament Bizexporta, promogut per CaixaBank i la Cambra de Comerç de Barcelona, on es realitzarà un diagnòstic personalitzat, s'atendran consultes d'empreses que es plantegen fer el salt a l'exterior i es resoldran dubtes relacionats amb l'activitat exportadora. També es podran concertar entrevistes amb especialistes per analitzar oportunitats de negoci en mercats concrets de l'Orient Mitjà (Iran, Aràbia Saudita, Emirats Àrabs), Nord d'Àfrica (Algèria, Marroc, Tunísia, Egipte), Europa (França, Alemanya, Regne Unit, Itàlia); Europa de l'Est (Polònia, República Txeca, Eslovàquia, Hongria, Romania, Bulgària); Amèrica Llatina (Cuba, Perú, Colòmbia, Xile, Mèxic); Àfrica Subsahariana (Ghana, Costa d'Ivori, Nigèria, Camerun, Etiòpia, Sudan, Kenya) i Àsia (Xina, Japó, Corea, Singapur) Els organitzadors preveuen assessorar unes 150 empreses i mantenir unes 200 reunions prèviament agendades durant els dos dies de celebració de Bizbarcelona.
Altres activitats
Com a novetat, Bizbarcelona by Barcelona Activa presenta quatre workshops sobre comerç electrònic, reptes logístics, digitalització i customer experience oberts tant per a pimes com per a persones emprenedores. Igualment, en l'àrea comercial de l'esdeveniment es podran trobar productes i serveis per a empreses, així com els estands d'institucions i entitats que donen suport al emprenedoria i l'activitat empresarial.
Així mateix, Barcelona Activa i Pimec, obren un Mercat de Treball a professionals d'administració, comerç i màrqueting que podran presentar la seva candidatura a empreses que busquen talent per incorporar a la seva organització.
També s'organitzaran activitats face to face per potenciar la interacció i generar diàleg que ajudi a establir noves relacions professionals i de col·laboració empresarial. Per aconseguir-ho, al saló s'impartiran tallers pràctics de networking en línia i de speed networking, així com de llenguatge corporal, detecció d'oportunitats de negoci o per practicar el Elevator Speech. D'altra banda, les pròpies empreses proposaran als assistents reptes professionals on hauran d'enfrontar-se a situacions reals, creant sinèrgies i oportunitats de negoci. S'afegeix també un Fòrum d'iniciatives universitàries que connectarà startups i projectes impulsats per estudiants amb joves emprenedors.
El programa de Bizpimes inclourà uns 20 espais d'assessorament i prop de cinquanta conferències en què s'abordaran qüestions d'interès en diferents àrees relacionades principalment amb la gestió empresarial i la digitalització. Entre d'altres temes es parlarà, per exemple, de Responsabilitat Social Empresarial, del moviment B-Corp que garanteix la sostenibilitat organitzativa, tendències en capital humà i captació de talent, comunicació low cost per a pimes, propietat intel·lectual i industrial, innovació en màrqueting o estratègies per vendre més.
Relacionat amb la innovació digital i l'ús d'eines que augmenten la productivitat empresarial es tractaran aspectes com el màrqueting digital, l'adaptació dels canals de venda als hàbits del consumidor, la monetització de les xarxes socials, ciberseguretat, ús de big data i comerç electrònic.
Per la seva banda, el finançament també serà un altre dels eixos protagonistes tant de les ponències com dels espais d'assessorament de Bizpimes. En aquest sentit, els visitants trobaran informació sobre fórmules de finançament alternatiu, préstecs participatius, el crowfunding o el rènting tecnològic, així com les claus per preparar un pla de negoci per a inversors i atreure la seva atenció.
S'inclouran, així mateix, les jornades del Mercat Financiapyme, organitzades per Pimec, on empreses seleccionades es presentaran davant les principals entitats financeres del país i el Fòrum d'Inversió Global Keiretsu Forum Barcelona en què vuit start-ups amb elevat potencial de creixement es donaran a conèixer davant aquesta xarxa d'inversors internacionals. Paral·lelament, Bizbarcelona disposa d'un Mercat de finançament, organitzat per Barcelona Activa, que serà comú tant per a persones emprenedores com per a pimes. És un punt de contacte amb business angels, entitats inversores i xarxes de crowfounding.
Suport a l'exportació
Finalment, la internacionalització guanya protagonisme a Bizpimes, ja que el nombre de petites i mitjanes empreses espanyoles que venen en mercats exteriors no ha deixat d'augmentar en els darrers anys. Al saló hi haurà ponències sobre com començar a exportar, casos d'èxit d'empreses innovadores internacionalitzades o consells per gestionar els resultats de la participació en fires internacionals.
Destacarà especialment l'espai d'assessorament Bizexporta, promogut per CaixaBank i la Cambra de Comerç de Barcelona, on es realitzarà un diagnòstic personalitzat, s'atendran consultes d'empreses que es plantegen fer el salt a l'exterior i es resoldran dubtes relacionats amb l'activitat exportadora. També es podran concertar entrevistes amb especialistes per analitzar oportunitats de negoci en mercats concrets de l'Orient Mitjà (Iran, Aràbia Saudita, Emirats Àrabs), Nord d'Àfrica (Algèria, Marroc, Tunísia, Egipte), Europa (França, Alemanya, Regne Unit, Itàlia); Europa de l'Est (Polònia, República Txeca, Eslovàquia, Hongria, Romania, Bulgària); Amèrica Llatina (Cuba, Perú, Colòmbia, Xile, Mèxic); Àfrica Subsahariana (Ghana, Costa d'Ivori, Nigèria, Camerun, Etiòpia, Sudan, Kenya) i Àsia (Xina, Japó, Corea, Singapur) Els organitzadors preveuen assessorar unes 150 empreses i mantenir unes 200 reunions prèviament agendades durant els dos dies de celebració de Bizbarcelona.
Altres activitats
Com a novetat, Bizbarcelona by Barcelona Activa presenta quatre workshops sobre comerç electrònic, reptes logístics, digitalització i customer experience oberts tant per a pimes com per a persones emprenedores. Igualment, en l'àrea comercial de l'esdeveniment es podran trobar productes i serveis per a empreses, així com els estands d'institucions i entitats que donen suport al emprenedoria i l'activitat empresarial.
Així mateix, Barcelona Activa i Pimec, obren un Mercat de Treball a professionals d'administració, comerç i màrqueting que podran presentar la seva candidatura a empreses que busquen talent per incorporar a la seva organització.
També s'organitzaran activitats face to face per potenciar la interacció i generar diàleg que ajudi a establir noves relacions professionals i de col·laboració empresarial. Per aconseguir-ho, al saló s'impartiran tallers pràctics de networking en línia i de speed networking, així com de llenguatge corporal, detecció d'oportunitats de negoci o per practicar el Elevator Speech. D'altra banda, les pròpies empreses proposaran als assistents reptes professionals on hauran d'enfrontar-se a situacions reals, creant sinèrgies i oportunitats de negoci. S'afegeix també un Fòrum d'iniciatives universitàries que connectarà startups i projectes impulsats per estudiants amb joves emprenedors.