• Empresa
  • Blaine Box, el 'flower sharing' i la revolució de les flors

Blaine Box, el 'flower sharing' i la revolució de les flors

La startup catalana ha creat un model de 'flower sharing' per lluitar contra la petjada ecològica de les flors

Blaine Box fa dissenys molr realistes de les seves plantes i flors artificials | Cedida
Blaine Box fa dissenys molr realistes de les seves plantes i flors artificials | Cedida
Elena Busquets | VIA Empresa
Directora de VIA Empresa
Barcelona
25 de Maig de 2022

No hi ha res com un ram de flors recentment tallades, amb una olor fresca i un color viu d'aquells que omplen qualsevol espai. És una joia molt preuada -també costosa- i, malauradament, efímera. Dura tan sols uns pocs dies. Però la seva petjada ecològica pot arribar a ser molt gran: la majoria de les flors que es venen a floristeries i supermercats són importades d'altres països, com Països Baixos, Kènia, Colòmbia o Israel, i el seu transport provoca grans emissions de CO₂. "Gaudir de les flors és molt maco, però duren només set dies i, per això, hem de fer un consum responsable", apunta Óscar Gallego, CEO i cofundador de la startup barcelonina Blaine Box.

 

Gallego, juntament amb Carol Frau i Carlos Grau, van fundar Blaine Box a finals del 2019 amb l'objectiu d'impulsar i professionalitzar el negoci de les plantes i les flors artificials i aportar, amb la seva proposta empresarial, el seu gra de sorra en la lluita contra el canvi climàtic. "Promovem que una flor natural no es talli a Colòmbia, arribi en un avió, duri una setmana i ja no serveixi", explica Gallego. I no només això, sinó que el model de negoci que aporten és 100% circular. No es tira cap planta. 

Blaine Box fa dissenys de plantes molt realistes, fabricades amb materials de làtex, silicona o seda, a través de productes reciclats. També utilitza diferents textures per aconseguir el tacte més natural possible. 

 

El sharing arriba a les flors

Blaine Box ha creat un model de flower sharing basat en la rotació de rams de flors artificials. El client pot escollir si vol que li canviïn el ram de flors mensual, bimensual o trimestralment, i en funció d'això i de la mida del ram, paga una subscripció que pot anar des dels 12 euros fins als 40. Un cop passat el període, Blaine Box recull el ram i fa l'entrega del nou escollit. El ram recollit es neteja abans de tornar al circuit.

El client, tant empreses com particulars, s'arriba a estalviar "un 75% del cost que hauria pagat per un ram de flors naturals", indica Gallego. I, a més, sap que està contribuint en el benestar del planeta. 

"Promovem que una flor natural no es talli a Colòmbia, arribi en un avió, duri una setmana i ja no serveixi"

"El nostre model és complementari al de les flors naturals”, apunta Gallego. I afegeix: "Volem conviure amb aquest model, però impulsar que el seu consum es faci de manera responsable". Per això, faciliten que el client aturi la subscripció de manera temporal per si, en uns mesos concrets de l'any, prefereix adquirir rams naturals. 

Actualment, tenen més de 1.000 subscriptors actius mensuals provinents de més de 50 sectors diferents: clíniques dentals, bufets d'advocats, centres estètics, hotels, gimnasos, restaurants... i un llarg etcètera que s'hi suma als particulars, que les volen a les seves llars. 

Una compra circular

Tenen una segona línia de negoci, llançada posteriorment a aquesta inicial, que es basa en la venda de plantes artificials, que a més d'estar fabricades amb material reciclat, tenen una aparença molt ben aconseguida i professionalitzada. Les mides van des dels 15 centímetres fins als dos metres. 

Equip de Blaine Box
Part de l'equip de Blaine Box | Cedida

La disrupció i proposta sostenible d'aquesta segona línia és que, un cop passats els anys, si la persona ja no vol la planta, la pot revendre a Blaine Box, qui la reciclarà per produir-ne més. 

La revolució de les flors, a Europa

Blaine Box va llançar-se al mercat francès fa exactament un mes. I després de França, vindran altres. Concretament, en els tres propers anys, preveuen estar presents a set països europeus, entre els quals asseguren que hi seran Alemanya, Itàlia i el Regne Unit. En cinc anys volen convertir-se en l'empresa líder de flors artificials d'Europa. L'ambició és alta, però les xifres de negoci els donen motius: en el que porten d'any, han multiplicat per 10 la seva facturació anterior. 

Per a dur a terme l'expansió del seu model per Europa, tenen oberta la seva tercera ronda d'inversió, que, ja adverteixen que serà molt més alta que les dues anteriors, que van sumar conjuntament 1,2 milions d'euros. Creix el projecte, creixen les inversions i, per descomptat, també l'equip: actualment són 24 persones però tenen la previsió de contractar un nou professional cada mes. La revolució de les flors ha començat i compta, cada dia, amb més persones.