Blaus Cooperativa, la nova proposta de comunicació 360 per a entitats socials

L'empresa catalana ofereix una comunicació global per a organitzacions o projectes amb impacte social

Els cofundadors Elena Rovira i David Álvarez de Blaus Cooperativa | Cedida Els cofundadors Elena Rovira i David Álvarez de Blaus Cooperativa | Cedida

Elena Rovira és una professional amb una sòlida trajectòria en periodisme i sociologia. En els darrers 20 anys, ha acumulat experiència en mitjans de comunicació, cooperatives i, actualment, en una empresa emergent. Aquesta diversitat de rols li ha permès conèixer a fons tant el funcionament de grans empreses com les dinàmiques de petites organitzacions, així com els reptes d'emprendre. El que realment apassiona Rovira és l'aspecte sociològic de la comunicació, especialment en com involucrar les entitats i fomentar l'associacionisme, el desenvolupament comunitari dels barris i el teixit social en general. I, per aquest motiu, ha desenvolupat juntament amb David Àlvarez, Blaus Cooperativa. 

“Oferim una comunicació 360 que abraça tant els canals interns com externs, i tant l'online com l'offline. No ens limitem només a les xarxes socials; busquem cobrir totes les necessitats comunicatives de la teva entitat. El nostre lema és Descobreix la teva veu, nosaltres t'acompanyem en aquest camí. El nostre nom, Blaus, reflecteix la idea que en el mar de la comunicació, no tots els tons de blau et defineixen. T'ajudem a trobar els matisos que et diferenciïn de la resta”, explica Rovira, la cofundadora de Blaus Cooperativa.

Rovira (Blaus Cooperativa): "No ens limitem només a les xarxes socials; busquem cobrir totes les necessitats comunicatives"

El 2022, els emprenedors Elena Rovira i David Álvarez, amb el suport de Barcelona Activa, van fundar Blaus Cooperativa. Aquesta empresa catalana es dedica a ajudar les organitzacions del tercer sector en el desenvolupament d’estratègies de comunicació, participació i mediació. “Ens especialitzem en la creació de propostes en entorns amb una gran diversitat d’actors i perspectives, i ens encarreguem de redactar plans integrals, narratives i accions”, afegeix Álvarez.

Álvarez explica que l'empresa va néixer quan va conèixer l'Elena a Barcelona Activa, durant un curs de comunicació per emprenedors. Tots dos van adonar-se que els seus perfils es complementaven, i van començar a col·laborar en projectes, especialment per a la Federació d'Escoles Cooperatives. L'Elena, amb la seva experiència en l'àmbit cooperatiu, va proposar crear la seva pròpia cooperativa, que van fundar fa dos anys. A Blaus Cooperativa, treballen la comunicació des de l'interior de les entitats per transmetre’n l'essència veritable: comunicar tant el que fan com el que són. Amb el temps, han desenvolupat una cartera de serveis que els permet oferir propostes de comunicació 360 per a organitzacions i projectes amb impacte social. "Els serveis que oferim inclouen assessorament, acompanyament i gestió", assenyala la cofundadora de Blaus Cooperativa.

A Blaus Cooperativa treballen la comunicació des de l'interior de les entitats per transmetre’n l'essència veritable: comunicar tant el que fan com el que són

Des de 120 a 25.000 euros: Blaus Cooperativa ofereix serveis de comunicació per a tota mena d'entitats

Rovira explica que ofereixen tres serveis principals. Primer, l'assessorament: ajuden a decidir si les plataformes de comunicació, com X (antic Twitter), són adequades per a cada entitat i si realment poden ser útils. Segon, l'acompanyament: poden gestionar la comunicació pel client o proporcionar el suport, garantint que sigui sostenible i integrada a l’estructura de l’entitat. Finalment, la gestió completa: si el client no té temps i prefereix delegar, es poden encarregar totalment de la comunicació.

Des d'aleshores, han treballat amb una vintena de clients. D'aquests, quatre contracten un servei mensual recurrent, tres un servei anual recurrent, i la resta, serveis puntuals. El preu del servei varia segons les necessitats del client, amb una forquilla que va des de 120 euros per la redacció d'un post o article, fins a 25.000 euros anuals per la gestió integral de la comunicació d'una organització, segons la seva mida. "Els costos depenen si el servei és puntual o recurrent, la magnitud de l’encàrrec i les necessitats específiques de cada organització", indica el cofundador.

Des de la seva creació, l'empresa catalana ha experimentat un creixement notable, amb una facturació de 60.000 euros el 2023. "Tot el que vam fer abans va ser autofinançat", assenyala el cofundador. Actualment, Blaus Cooperativa se centra a definir el seu model de creixement. "Aquest any hem decidit fer una pausa per replantejar el nostre enfocament de creixement. Continuem treballant, però preferim no expandir-nos fins que tinguem clar quin model volem seguir", conclou el cofundador. Afirma que estan establint sòlids fonaments per assegurar-se un creixement futur més ràpid.

Més informació
El Despertador, o com gestionar la transició laboral
Com Cyber& està transformant la ciberseguretat de les empreses catalanes
Com la intel·ligència artificial redefineix la cadena de subministrament: el cas de Valerdat
Tres startups que fan servir el poder del mar (i un ‘bonus track’)
MPOWAH, de l'abús a l'empoderament amb el gimnàs exclusivament femení
Avui et destaquem
El més llegit