
De deixar l’escola als 13 anys a crear una marca de moda femenina amb gairebé 40 anys d’història. Aquest és el recorregut de Bocetto, una empresa familiar catalana especialitzada en moda per a dona. La firma va néixer el 1988 a la fàbrica Confecciones Diva’s de Sabadell. Avui, sota el lideratge de la segona generació, Bocetto s’ha consolidat com un referent del sector, amb gairebé quatre dècades de trajectòria. Les seves col·leccions, amb més d’un centenar de peces, estan pensades per a dones d’entre 30 i 70 anys. Amb seus a Madrid i Barcelona, i una xarxa de representants arreu del territori i a l’estranger, Bocetto s’ha convertit en una marca amb presència internacional.

Pilar Porras, fundadora de Bocetto, és una immigrant andalusa que, amb només 17 anys, va impulsar l’empresa de venda al major juntament amb el seu germà, a la cocapital del Vallès Occidental. Aquesta ciutat havia estat, durant els segles XIX i XX, un dels principals motors de la indústria tèxtil a Catalunya. A mesura que el negoci començava a créixer, també ho feia la demanda i el volum de producció. La fàbrica pròpia, però, ja no podia abastir-los ni en quantitat ni en els terminis d’entrega que necessitaven, fet que els va empènyer a buscar noves solucions per continuar creixent.
Avui, sota el lideratge de la segona generació, Bocetto s’ha consolidat com un referent del sector, amb gairebé quatre dècades de trajectòria
D’aquesta manera, van traslladar el 80% de la producció a Itàlia i, amb el temps, van acabar centralitzant el 100% de la confecció al país, concretament amb la família Martinelli, a Verona. “Ells eren capaços de produir més de 6.000 peces al dia. Amb els anys, hem ampliat i ara fabriquem tant al nord com al sud d’Itàlia. El segell Made in Italy sempre ha estat sinònim de qualitat i d’estar a l’avantguarda de les tendències”, explica Adriana Latrilla, filla de Pilar Porras i actual CEO i directora de marca de Bocetto, en una conversa amb VIA Empresa.
De la mare a la filla: Bocetto inicia un nou capítol amb el relleu generacional
L’objectiu de la segona generació és consolidar la marca a Espanya i ampliar la cartera de clients. “Actualment, comptem amb set representants entre Espanya, Portugal i França, però el meu pla és clar: el primer any, consolidar la presència al mercat espanyol i continuar buscant representants per arribar a zones on ara mateix no tenim presència, incloses poblacions on potser Inditex no arriba. I el segon any, expandir-nos a Europa, amb països com Bèlgica o Suècia com a pròxims objectius”, apunta la CEO.
“Actualment, som set persones treballant a les botigues físiques: a Barcelona, on tenim la central a la zona de Montigalà, i a Madrid, on disposem d’un showroom al barri de Salamanca, liderat per la meva germana Lara Latrilla, directora d’expansió de Bocetto”, detalla Adriana Latrilla. A això s’hi suma una xarxa de set representants repartits entre Espanya, Portugal i França, que donen servei a gairebé 2.000 clients.

“El nostre públic és la dona amb un poder adquisitiu mitjà-alt, amb gust per la imatge i la cura personal. Sabem que en països com Suècia, Bèlgica o Alemanya aquest perfil està garantit”, assegura Latrilla. Un dels secrets de la companyia, diu, és no baixar la qualitat ni els preus: “Queden molt poques marques que treballin així. Jo sempre dic que nosaltres ens arrisquem per les botigues. Disposem de stock ja produït al magatzem, de manera que la clienta només ha de trucar i en 24-48 hores té el producte a la botiga”.
Bocetto fa el salt digital: TikTok, venda online i creixement a les xarxes
Per aconseguir-ho, han apostat per renovar la seva imatge digital: “Hem reorientat la comunicació a xarxes socials, hem obert perfil a TikTok, hem professionalitzat la web —ara les botigues també poden comprar directament en línia— i col·laborem amb creadors de contingut de moda, periodistes i televisions que mostren els nostres productes”, detalla.
Amb satisfacció, destaca els primers resultats d’aquesta aposta digital: “En només dos mesos hem crescut més de 200 seguidors de manera orgànica, i seguim avançant".