• Empresa
  • Un de cada deu, disposat a boicotejar una marca si no respecta la igualtat i diversitat laboral

Un de cada deu, disposat a boicotejar una marca si no respecta la igualtat i diversitat laboral

Un informe revela que un 30% evitaria comprar productes d'aquesta empresa en la mesura del possible

Els consumidors diuen no a la discriminació en les empreses
Els consumidors diuen no a la discriminació en les empreses
Europa Press
Madrid
13 de Febrer de 2018

Un de cada deu espanyols afirma que boicotejarien una marca si no respecta la igualtat i diversitat laboral, segons l'informe Marques amb valors, un projecte impulsat per la consultora 21 Grams amb la participació de Nielsen. A més, un 30% evitaria la seva compra en la mesura del possible.

 

Així mateix, gairebé nou de cada deu espanyols tenen interès a conèixer si les marques promouen la igualtat i diversitat laboral. De tots ells, prop d'un 30% no només mostra interès, sinó que a més és proactiu i busca informació per conèixer com posen en pràctica aquestes iniciatives.

Aquestes xifres s'han donat a conèixer en la jornada anual que organitza Nielsen i els seus grups d'empleats Women in Nielsen (WIN) i PRIDE, destinades a fomentar polítiques de conciliació i igualtat d'oportunitats en l'empresa per a la dona i el col·lectiu LGTBI. Tots dos grups estan formats per voluntaris i el seu objectiu és promoure la igualtat d'a baix a a dalt amb el suport de la companyia.

 

En aquest sentit, segons Nielsen, és molt important que les marques facin visible la seva projecció social, ja que per un 60% de consumidors és necessari demostrar que aquestes iniciatives són reals. La bona fe, en canvi, no és suficient doncs només està present en un 14%, segons es desprèn de l'informe.

Així, les xarxes socials cobren especial importància, ja que és la via més habitual per informar-se i conèixer el que fan (o deixen de fer) les marques per un 47% dels enquestats. En canvi, un 31% s'informa directament de la marca.

A més, tot això pot ajudar en última instància a ser un factor d'elecció d'una marca en la compra, segons l'informe. De fet, un 70% dels consumidors afirma haver comprat o usat algun servei de marques amb valors en els últims mesos. Això és especialment significatiu en els 'millennials', on si escau el percentatge s'eleva al 77%.