Danone i el grup Bon Preu han arribat a un principi d’acord per la venda a la companyia catalana de la planta de làctics de Danone a Parets del Vallès, segons han confirmat a través d’un comunicat. Bon Preu preveu invertir uns 30 milions d’euros per convertir la fàbrica en un "hub de distribució", un centre logístic i tecnològic on també hi haurà oficines i personal qualificat.
Bon Preu preveu invertir uns 30 milions d’euros per convertir la fàbrica en un "hub de distribució"
Segons han confirmat fonts de la companyia, el centre treballarà principalment per a la zona metropolitana, i el grup d’alimentació català oferirà a la plantilla actual de la fàbrica, que és d’unes 157 persones, la possibilitat d’accedir “de manera prioritària” a l’empresa. En els plans de Bon Preu i Danone es preveu que el traspàs de l’actiu es faci efectiu la primera meitat de l’any vinent, i el grup català calcula que s’adaptarà la planta a les noves funcions en el termini de dos anys i mig.
Reactivar una planta que tenia "un 48% de l'útil industrial en desús"
A inicis d'aquest 2024, Danone justificava el tancament de la planta de Parets perquè un 48% de l'útil industrial està en desús. Així ho va detallar el president del comitè d'empresa, Jordi Barragan, després de la reunió mantinguda amb la consultoria que representa la companyia. L'auge de la marca blanca ha estat un dels altres arguments que la firma va esgrimir per baixar la persiana a la planta vallesana i traslladar la producció a Aldaia (País Valencià) i Bèlgica.
Per la seva banda, Bon Preu comercialitza més de 2.400 productes de Km0 als seus establiments i pel canal de venda en línia, que inclouen fruita i verdura, carn, embotits, peix, vins i caves, oli. La companyia va tancar l'últim exercici amb un volum de compra d'aquests productes superior als 300 milions d’euros, un 12% més que l'any anterior.