• Empresa
  • L'alimentació fa créixer un 9% la facturació de Bon Preu

L'alimentació fa créixer un 9% la facturació de Bon Preu

El grup alimentari preveu fer una inversió de 150 milions d'euros en l'obertura de noves botigues i un reforç del canal en línia

La directora comercial de Bon Preu, Anna Font i Tanyà, explica que "han sortit reforçats gràcies al seu model de negoci" | ACN
La directora comercial de Bon Preu, Anna Font i Tanyà, explica que "han sortit reforçats gràcies al seu model de negoci" | ACN
ACN
Barcelona
05 de Març de 2021

El grup Bon Preu ha tancat el 2020 amb una facturació de 1.625 milions d'euros, una xifra que representa un creixement global del 9% amb relació a l'exercici anterior. El creixement és més visible en el negoci de l'alimentació, que ha crescut un 20%. La directora comercial del grup, Anna Font i Tanyà, ha explicat en un comunicat que "tot i la difícil situació a causa de la covid-19, han sortit reforçats pel seu model de negoci". Pel que fa a les previsions pel 2021, el grup preveu fer una inversió de 150 milions d'euros amb l'obertura de noves botigues i un reforç del canal online.

Bon Preu ja ha fet una inversió de 140 milions d'euros, durant l'exercici del 2020. El grup ha obert set nous establiments en diferents indrets del país. De cara el 2021, la previsió de la companyia és invertir 150 milions d'euros que aniran destinats, entre d'altres, a l'obertura, com a mínim, de quatre nous establiments (Badalona, Cassà de la Selva, Mataró i Sant Pere de Ribes). Pel que fa a les previsions de facturació pel 2021, calculen que s'arribarà als 1.765 milions d'euros. Actualment la companyia compta amb un total de 133 supermercats BonPreu, 55 hipermercats Esclat i 55 benzineres Esclatoil.

La directora comercial del grup amb base a Osona ha destacat que el model comercial de Bon Preu ha "encaixat molt bé" amb la situació de pandèmia i això s'ha traduït en uns bons resultats econòmics. "Tenim un model molt complet, que permet al client amb una sola sortida del domicili fer la compra de tot allò que necessita: des del producte fresc, fins a la fleca, la fruita o el congelat", ha remarcat Font. 

De fet, des del grup han constatat que hi ha hagut un canvi d'hàbits en el consumidor. Font ha explicat que han notat "un augment de clients, però aquests han vingut menys vegades a les nostres botigues". "Hi ha hagut menys tiquets, però per contra, la cistella de la compra és més alta de l'habitual", ha descrit. Segons la directiva, això ha vingut provocat perquè, arran de la covid-19, la gent "prefereix sortir un sol cop de casa". 

Reforç del canal online

Font ha explicat que el 2021 també serà l'any de "l'expansió" del canal online amb l'entrada a la ciutat de Barcelona. De fet, en comparació el 2019, l'activitat d'aquest canal s'ha doblat. En aquest sentit, ha explicat que avui dia estan servint comandes a domicili als dos Vallesos, Osona i Girona i compten amb 17 centres de recollida de comandes. Aquestes dades es volen ampliar al llarg d'aquest any i l'objectiu final és "cobrir el 70% de la població de Catalunya" amb el canal online.

Bon Preu reclama ser sector essencial i prioritat en la vacunació

El grup alimentari ha fet una petició a la Generalitat perquè els treballadors dels supermercats siguin considerats sector essencial i, per tant, tinguin prioritat en la vacunació. "Estan vuit hores al supermercat per on passa molta gent i, per tant, ens sembla lògic que el personal sigui considerat essencial i sigui vacunat", ha dit Font. En aquest sentit, ha relatat que han fet la petició en nom del grup Bon Preu, però també a través del sector dels supermercats. A hores d'ara, ha assegurat la directora comercial del grup, encara no han obtingut cap resposta.

Pel que fa a les mesures de prevenció de la covid-19, el grup ha invertit un total de 21 milions d'euros per fer front a accions com la compra d'EPIS, tests o substitució de personal. En aquest sentit, Font ha manifestat que està "satisfeta i orgullosa de la capacitat de treball i de reacció que ha tingut la companyia davant d'una circumstància que era del tot inimaginable".​