07
de Maig
de
2015
Boolino vol ser el web de referència del llibre infantil i juvenil, amb l'objectiu d'ajudar als pares a trobar bones recomanacions de lectures pels seus fills. Sven Huber, "alemany de passaport i europeu de cor" que viu a Barcelona des de 1999 és co-fundador i CEO d'aquesta empresa (@boolino), un projecte cultural i educatiu que vol fomentar la lectura entre els més petits de la casa. Segons aquest pare orgullós, "la lectura i la comprensió són la base de tot aprenentatge, avui més que mai".
Tenir accés a bons llibres (adequats quant a la dificultat de lectura, idioma, interès) és complicat "perquè la informació no està concentrada", Boolino vol ser el punt de trobada de tota aquesta informació. Cada cop hi ha menys llibreries tradicionals amb un llibrer amb criteri que pot fer recomanacions, aquesta espècie està desapareixent, lamenta Huber, i en els Carrefour, Fnac, Casa del Llibre "no hi ha bons assessors". Segons l'emprenedor, pel que fa al foment de la lectura "els pares estan perduts".
Més i millor informació
El projecte va néixer fa tres anys com un blog, inicialment era una plataforma de continguts, però ha anat evolucionant. Ara Boolino és una base de dades amb més de 80.000 referències, una plataforma que monitoritza blogs sobre llibres infantils amb els quals col·labora, ofereix ressenyes de llibres amb contingut enriquit, una plataforma de cerca amb un algoritme que recomana continguts, una xarxa social, ofereix eines per fomentar la lectura als més petits i ha esdevingut una iniciativa de gran interès per les editorials.
A la base de dades de Boolino no distingeixen entre llibres digitals o paper, i un cop catalogats enriqueixen la informació sobre aquests llibres amb ressenyes pròpies o de col·laboracions amb blogs, entrevistes amb autors o il·lustradors, vídeos, etc. Tot amb l'objectiu de facilitar la cerca pels pares.
Passió per la lectura, opció de negoci
Huber i el seu soci havien treballat junts al Grup Bertelsmann, una empresa de mitjans de comunicació multinacional a Alemanya. Ambdós es dedicaven al sector editorial obrint llibreries com ara la Llibreria Bertran de la Rambla de Catalunya. Quant el Grup va desinvertir en el sector per vendre'l a Planeta, Huber va decidir muntar el seu propi projecte.
La idea de crear Boolino va aparèixer a causa de diversos factors: d'una banda el creixement i l'atractiu del sector, en què "hi haurà moltes oportunitats gràcies a la digitalització", afirma Huber. De l'altra, segons explica aquest amant de la lectura, la seva afició al llibre infantil i juvenil quan era més jove també és un motiu de pes per iniciar l'aventura empresarial. A més, la voluntat de transmetre aquest valor als seus fills de 5 i 6 anys també el va motivar a engegar el projecte.
"L'hàbit lector és bàsic en el procés d'aprenentatge de les criatures i Espanya és un país poc lector", diu Huber. La voluntat de foment de la lectura va ser el motiu final per apostar per Boolino i precisament és el significat del nom de l'empresa. La paraula Boolino neix de conjugar "boo-" es l'arrel (lexema) de "llibre" (book en anglès, Buch en alemany, boek en holandès o bog en danès) i "-lino", que és un sufix diminutiu. Ajuntant les dues parts, Boolino simbolitza de forma precisa l'objectiu del web: apropar els llibres als més petits.
Un hàbit que s'aprèn
Per fer que els nens llegeixin, a Boolino creuen que l'amor pels llibres s'ha de fomentar des de casa i donen eines perquè els pares puguin assolir aquest objectiu. Al blog de Boolino parlen de llibres i novetats; i el cercador del web recomana llibres basant-se en les cerques i interessos que han agradat als lectors: "Tenir milions de llibres indexats no interessa, el que és interessant és que em recomanis tres llibres que agradin al meu fill", diu Huber.
A més del cercador, un grup d'experts col·laboradors també recomanen llibres i l'empresa ofereix les Boolino Book Box. Aquest producte consisteix en tres llibres que incorporen tot d'activitats relacionades amb les històries que s'expliquen per iniciar i acompanyar els infants des dels 18 i fins als 8 anys en l'hàbit lector d'una manera més natural, gaudint des d'una edat bastant primerenca. "Quan els nens s'inicien en la lectura normalment és en un entorn escolar i de manera obligada, com si fossin deures", diu l'alemany, i afegeix que "d'aquesta manera s'inculca l'hàbit com si s'aprengués a tocar el piano". Cada mes els experts recomanen un llibre pel teu fill sobre un tema a més d'incloure una guia pels pares per posar en context cada caixa, explica Huber.
Boolino també ha despertat l'interès de les editorials, que han trobat en la base de dades i la gran quantitat d'informació sobre tendències de vendes i interessos dels lectors una gran oportunitat per apropar-se als seus clients. Boolino ofereix a aquestes editorials l'oportunitat de tenir una secció dins del seu web i donar visibilitat als seus segells.
Consolidació i internacionalització
A l'empresa avui dia hi treballen unes 15 persones, compten amb 70.000 usuaris registrats i una facturació de gairebé 200.000 euros l'any passat. En aquests tres anys de vida han estat instal·lats i assessorats a Barcelona Activa i la pròxima intenció que té Huber és desembarcar a Alemanya, Anglaterra i França, "on l'hàbit de la lectura està molt més estès".
Les coses a fora seran més fàcils per Boolino, segons creu Huber: "Espanya és un mal país pel nostre model de negoci, socialment sí que hi ha oportunitats, però els índexs de lectura i les vendes de llibres online són molt petites comparades amb el món anglosaxó, si les coses han estat difícils aquí i ens n'hem sortit, tenim moltes esperances en els mercats internacionals".
Tenir accés a bons llibres (adequats quant a la dificultat de lectura, idioma, interès) és complicat "perquè la informació no està concentrada", Boolino vol ser el punt de trobada de tota aquesta informació. Cada cop hi ha menys llibreries tradicionals amb un llibrer amb criteri que pot fer recomanacions, aquesta espècie està desapareixent, lamenta Huber, i en els Carrefour, Fnac, Casa del Llibre "no hi ha bons assessors". Segons l'emprenedor, pel que fa al foment de la lectura "els pares estan perduts".
Més i millor informació
El projecte va néixer fa tres anys com un blog, inicialment era una plataforma de continguts, però ha anat evolucionant. Ara Boolino és una base de dades amb més de 80.000 referències, una plataforma que monitoritza blogs sobre llibres infantils amb els quals col·labora, ofereix ressenyes de llibres amb contingut enriquit, una plataforma de cerca amb un algoritme que recomana continguts, una xarxa social, ofereix eines per fomentar la lectura als més petits i ha esdevingut una iniciativa de gran interès per les editorials.
A la base de dades de Boolino no distingeixen entre llibres digitals o paper, i un cop catalogats enriqueixen la informació sobre aquests llibres amb ressenyes pròpies o de col·laboracions amb blogs, entrevistes amb autors o il·lustradors, vídeos, etc. Tot amb l'objectiu de facilitar la cerca pels pares.
Passió per la lectura, opció de negoci
Huber i el seu soci havien treballat junts al Grup Bertelsmann, una empresa de mitjans de comunicació multinacional a Alemanya. Ambdós es dedicaven al sector editorial obrint llibreries com ara la Llibreria Bertran de la Rambla de Catalunya. Quant el Grup va desinvertir en el sector per vendre'l a Planeta, Huber va decidir muntar el seu propi projecte.
La idea de crear Boolino va aparèixer a causa de diversos factors: d'una banda el creixement i l'atractiu del sector, en què "hi haurà moltes oportunitats gràcies a la digitalització", afirma Huber. De l'altra, segons explica aquest amant de la lectura, la seva afició al llibre infantil i juvenil quan era més jove també és un motiu de pes per iniciar l'aventura empresarial. A més, la voluntat de transmetre aquest valor als seus fills de 5 i 6 anys també el va motivar a engegar el projecte.
"L'hàbit lector és bàsic en el procés d'aprenentatge de les criatures i Espanya és un país poc lector", diu Huber. La voluntat de foment de la lectura va ser el motiu final per apostar per Boolino i precisament és el significat del nom de l'empresa. La paraula Boolino neix de conjugar "boo-" es l'arrel (lexema) de "llibre" (book en anglès, Buch en alemany, boek en holandès o bog en danès) i "-lino", que és un sufix diminutiu. Ajuntant les dues parts, Boolino simbolitza de forma precisa l'objectiu del web: apropar els llibres als més petits.
Un hàbit que s'aprèn
Per fer que els nens llegeixin, a Boolino creuen que l'amor pels llibres s'ha de fomentar des de casa i donen eines perquè els pares puguin assolir aquest objectiu. Al blog de Boolino parlen de llibres i novetats; i el cercador del web recomana llibres basant-se en les cerques i interessos que han agradat als lectors: "Tenir milions de llibres indexats no interessa, el que és interessant és que em recomanis tres llibres que agradin al meu fill", diu Huber.
A més del cercador, un grup d'experts col·laboradors també recomanen llibres i l'empresa ofereix les Boolino Book Box. Aquest producte consisteix en tres llibres que incorporen tot d'activitats relacionades amb les històries que s'expliquen per iniciar i acompanyar els infants des dels 18 i fins als 8 anys en l'hàbit lector d'una manera més natural, gaudint des d'una edat bastant primerenca. "Quan els nens s'inicien en la lectura normalment és en un entorn escolar i de manera obligada, com si fossin deures", diu l'alemany, i afegeix que "d'aquesta manera s'inculca l'hàbit com si s'aprengués a tocar el piano". Cada mes els experts recomanen un llibre pel teu fill sobre un tema a més d'incloure una guia pels pares per posar en context cada caixa, explica Huber.
Boolino també ha despertat l'interès de les editorials, que han trobat en la base de dades i la gran quantitat d'informació sobre tendències de vendes i interessos dels lectors una gran oportunitat per apropar-se als seus clients. Boolino ofereix a aquestes editorials l'oportunitat de tenir una secció dins del seu web i donar visibilitat als seus segells.
Consolidació i internacionalització
A l'empresa avui dia hi treballen unes 15 persones, compten amb 70.000 usuaris registrats i una facturació de gairebé 200.000 euros l'any passat. En aquests tres anys de vida han estat instal·lats i assessorats a Barcelona Activa i la pròxima intenció que té Huber és desembarcar a Alemanya, Anglaterra i França, "on l'hàbit de la lectura està molt més estès".
Les coses a fora seran més fàcils per Boolino, segons creu Huber: "Espanya és un mal país pel nostre model de negoci, socialment sí que hi ha oportunitats, però els índexs de lectura i les vendes de llibres online són molt petites comparades amb el món anglosaxó, si les coses han estat difícils aquí i ens n'hem sortit, tenim moltes esperances en els mercats internacionals".