Borges International Group (BIG) tanca el seu millor any com a grup empresarial, en termes de benefici net, en obtenir 15 milions d’euros i superar en un 1,7% el seu rècord de l’any anterior; també multiplica per set el resultat dels últims 12 anys, segons explica l'empresa en un comunicat. La facturació ha arribat a un rècord històric assolint els 820 milions d’euros, un 10% més que l’any passat. El Grup ha comercialitzat un total de 369.000 tones, que suposen un 6% més que en l’exercici anterior, i ha assolit un Ebitda ajustat de 33 milions d’euros.
Borges, que continua apostant per la internalització dels seus productes, ha incrementat les seves vendes als mercats internacionals en un 3,2%, xifra que es tradueix en una facturació de 555 milions d’euros, és a dir, un 67,7% del total de les seves vendes. Aquest percentatge tan elevat de venda a l’exterior deriva de la comercialització dels seus productes a 116 països a través de les seves oficines i filials comercials a Espanya, els Estats Units, França, Itàlia, Rússia, Brasil, Índia, Xina i, la més recent, Singapur.
Per volum de productes, Borges ha comercialitzat un total de 346 milions d’unitats envasades, de les quals 136 milions (el 39%) corresponen a olis d’oliva, 74 milions (el 21%) a fruita seca i fruita dessecada, 43 milions a olives (el 12%), 38 milions a vinagres, 22 milions a oli de llavors, 15 milions a productes en conserva, 8 milions a pasta i salsa i 10 milions a altres productes.
Borges International Group, amb més de 122 anys d’història, té un total de 1.154 empleats al món i ha generat 134 nous llocs de treball en els últims 3 anys. Opera a 11 plantes industrials de cinc països i té 15 oficines comercials a 10 països.
Agricultura sostenible
D’altra banda, Borges continua apostant amb fermesa pel negoci agrícola a través de la seva filial de fruita seca, Borges Agricultural & Industrial Nuts (BAIN), amb la gestió de 2.401,5 hectàrees. D’aquestes, 320 se situen a Califòrnia, 941,9 al sud de Portugal i 1.139,6 a Espanya, especialment a les comunitats autònomes d’Extremadura i Andalusia.
El projecte empresarial de BAIN, que té previst invertir 32 milions d’euros el pròxim quadrienni, s’enfoca clarament cap la sostenibilitat: les noves plantacions de BAIN es regeixen per criteris d’agricultura sostenible. Després de l’adhesió a la plataforma EsAgua, que té l’objectiu de posicionar les empreses espanyoles com a referents en la petjada hídrica i en l’àmbit de la sostenibilitat, BAIN ha rebut la certificació GLOBAL GAP (Good Agricultural Practices), un dels estàndards internacionals en matèria de bones pràctiques agrícoles i agricultura sostenible. A més, la Companyia dedica un total de 96,7 hectàrees a la conservació del medi ambient i la biodiversitat.