Borges va tancar els comptes de l’any 2022 amb un benefici net de 27,5 milions d’euros (+8%) i una facturació de 701 milions. L’empresa alimentària situa els resultats en un context global marcat per la guerra d’Ucraïna i la consegüent crisi de preus.
“Intentem gestionar el millor possible la situació”, apunta David Prats, president executiu de Borges. Malgrat la voluntat de no repercutir els efectes negatius en el consumidor, la firma no ha pogut esquivar la pujada dels preus en l’oli d’oliva.
De cara als pròxims cinc anys, Prats vol assolir una facturació de 1.000 milions i, a la vegada, superar les 100.000 tones de productes. En aquest període, Borges invertirà 108 milions d’euros per reforçar la seva presència al continent africà. Els recursos aniran destinats a consolidar actius i campanyes de màrqueting.
L’empresa tampoc és aliena a la sequera. En els darrers mesos, Borges ha reduït un 30% el consum d’aigua a les finques dels 11 països on té presència i també preveu arribar a un cultiu 100% sostenible. “Som una víctima més de la sequera”, lamenta David Prats.
A principis d’abril, Borges inaugurarà la seva nova seu institucional al Mas de Colom de Tàrrega. La rehabilitació d’aquest espai ha representat una inversió de 5 milions d’euros i el desenvolupament d’una plantació agrícola, un museu audiovisual i un centre experimental. Actualment, el deute bancari de Borges és de 74 milions i el 65% de les vendes es realitzen a mercats internacionals com França, Brasil, Estats Units o la Índia.
Borges registra un benefici de 27,5 milions d'euros
L'empresa ha estrenat una nova seu institucional a Tàrrega
Barcelona
30
de Març
de
2023