Adéu al 'brilli brilli'. En un esforç per combatre la creixent preocupació pel canvi climàtic, la contaminació ambiental i els microplàstics, la Unió Europea ha fet un pas endavant i ha anunciat la prohibició de la purpurina, detergents, cosmètics i joguets que continguin aquest material des del 17 d'octubre de 2023. Una decisió que ha fet enrabiar a la indústria de la bellesa que temen perdre facturació i llocs de treball. Ara bé, també hi ha una startup catalana que està d'enhorabona. És el cas de Born to be glittered -que s'ha fet mediàtica en qüestió de dies- gràcies un producte visionari i sostenible: la purpurina biodegradable.
“La purpurina biodegradable amb què treballem és feta amb cel·lulosa vegetal provinent de l’escorça de l’eucaliptus, principalment, certificada per l’organisme PEFC”, explica a VIA EmpresaMelina Stoll, fundadora d’aquesta empresa nascuda el 2021. El producte, llançat al mercat català i espanyol, costa 12,95 euros. A més, tenen el permís de la marca registrada Bioglitter R, impulsada per Ronald Britton (i pioner de l’alternativa a la purpurina clàssica), per a produir-ne i distribuir-la a partir de la seva matèria primera, i també envasen amb cel·lulosa vegetal. “D’aquí que malauradament el preu de la purpurina sostenible sigui més elevat”, continua Stoll.
Stoll (Born to be glittered): “Gràcies a la purpurina biodegradable volem sentir-nos lliures, contentes, sexys i connectar amb les persones que ens agraden i estimem. I divertir-nos”
Curiosa i inquieta, Stoll va descobrir la purpurina biodegradable fa més sis anys quan treballava al món del maquillatge. Ràpidament es va il·lusionar amb la idea de crear un producte totalment diferent i que sovint era comprat a través d'AliExpress o Amazon sense garanties sostenibles i made in China.
Es va posar mans a l’obra i va fundar la startup Born to be glittered que en aquests moments compta amb pocs treballadors i fan la purpurina en una fàbrica pròpia, al barri del Clot de Barcelona. Confessa que la notícia de la fi de la purpurina convencional li va arribar per sorpresa a través de Whatsapp i es mostra il·lusionada amb el present i futur que vindran. “Sóc conscient que arribaran nous competidors en aquest camí, però això afavorirà la competivitat i la sostenibilitat”.
En aquests moments no han rebut cap ajut de ningú i han creat el producte des de zero. El públic que acostuma a consumir purpurina és els amants dels festivals catalans, les festes majors, les discoteques i que, malauradament, no saben com de contaminant pot ser la purpurina més clàssica. “Cal una gran tasca educativa”, continua l’emprenedora. I el més important: “Gràcies a la purpurina biodegradable volem sentir-nos lliures, contentes, sexys i connectar amb les persones que ens agraden i estimem. I divertir-nos”. Un lema per una empresa emergent que ho té tot a favor per expandir-se encara més.