• Empresa
  • Bruno Vassari, alta cosmètica catalana per a pells de tot el món

Bruno Vassari, alta cosmètica catalana per a pells de tot el món

Bruno Vassari va néixer el 1984 per revolucionar la cosmètica professional i ara es troben des de l'Equador fins a la Xina

Ana Llovet, segona generació de Bruno Vassari | Cedida
Ana Llovet, segona generació de Bruno Vassari | Cedida
25 de Novembre de 2024

La pell com un art i la seva cura com una professió artística. És la filosofia que ha mogut sempre Bruno Vassari, una marca catalana d'alta cosmètica per a professionals nascuda el 1984 i que ha conquerit una cinquantena de països. Els seus productes es troben en centres d'estètica des de l'Equador fins a la Xina. Un projecte familiar que va ser pioner en molts tractaments i que ha fet de la innovació i la qualitat el seu pilar. 

L'olfacte empresarial

L'origen de Bruno Vassari neix de l'olfacte emprenedor de Francisco Llovet, fundador de l'empresa i actual director general. Així ho explica Ana Llovet, segona generació i directora de desenvolupament de negoci: "El meu pare treballava en una empresa de formació i un dels cursos que tenia més èxit era el d'esteticista". I veia que tots els productes que utilitzaven eren francesos.

Es va preguntar per què no hi havia marques catalanes o espanyoles que desenvolupessin cosmètica per a professionals, veient també el creixement de la professió. I s'hi va llançar, amb la idea de dirigir-se directament al sector professional com centres de bellesa o estètica, filosofia que ha mantingut fins a l'actualitat.

De Francisco Llovet a Bruno Vassari 

Així és com va néixer una empresa pionera en la cosmètica professional a Catalunya que tenia l'objectiu de liderar el canvi de la bellesa professional. I el nom ja va ser una declaració d'intencions: Bruno Vassari, inspirat en els grans clàssics italians, especialment Giorgio Vasari, un reconegut pintor i arquitecte del segle XVI. 

"El nom se li va ocórrer al meu pare amb la idea d’associar la cura de la pell a un art. Entendre la pell i com es tracta com si fos una professió gairebé artística", emfatitza Ana Llovet.

Ana Llovet: "La innovació juga un paper clau des de l'inici"

Cremes hidratants i exfoliants eren els primers productes que van desenvolupar a Bruno Vassari. En aquells anys, el producte per a professionals i per a particulars no es diferenciava, però ells tenien clar que havien d'apostar per l'alta cosmètica per oferir un valor afegit als centres d'estètica. Tot i que els primers productes ara poden semblar més bàsics, ja mostraven la seva aposta: "La innovació juga un paper clau des de l’inici. Sempre hem tingut un formulador, que és la persona que fa les fórmules i dissenya els productes". 

El que va començar amb una crema hidratant ara és un catàleg per cobrir qualsevol problema o necessitat de qualsevol pell. "Tenim més de 200 productes. Tinguis la pell que tinguis, trobaràs un producte que s’ajusti a les teves necessitats". Un punt d'inflexió va ser la seva línia de viteràpia, basada en l'ús del raïm i batejada com a Kianty: "Vam ser pioners en viteràpia i ens va permetre fer un salt a Espanya i a tot el món". Una línia que encara avui en dia és de les més venudes i l'emblema de la marca. 

De Catalunya al món

Bruno Vassari va sortir de les fronteres catalanes a principis dels anys 90 i avui en dia ja arriba a una cinquantena de països. Es van obrir mercat en fires internacionals, especialment a Bolonya i Hong Kong. "El tracte personal era molt important i el meu pare tenia molta experiència amb els esteticistes", recorda Ana Llovet. En aquest vessant més personal, també destaca l'equip: "Hem tingut un personal molt estable, com passa habitualment en empreses familiars". 

A més, la qualitat i innovació del seu producte també era un reclam. "Fem un producte segur i que té resultats des de la primera aplicació, si no, no ho fem", afegeix. Per això, s'han posicionat en un rang de preu mitjà, fins i tot de nivell alt en altres països: "No som barats, però som una marca que responem i que dona resultats".

30 anys després de les primeres exportacions, Bruno Vassari es troba en centres d'estètica i de bellesa, hotels o balnearis de països com l'Equador, on són líders; Xina, Malàisia, Vietnam o a l'Europa de l'Est, entre altres. Un valor és que França i Espanya sempre han tingut molt bona reputació en cosmètica i els ha atorgat un prestigi afegit. 

La infidelitat del consumidor

El món de la cosmètica ha canviat molt des dels anys 80 i Bruno Vassari ha estat un protagonista destacat d'aquesta evolució: "Ara es contempla com un tema de salut i no només d’aparença". Ana Llovet explica que un consumidor utilitza cada dia entre 8 i 10 productes cosmètics: cremes hidratants, perfums o protectors solars, entre altres. El retinol, per tractar taques i arrugues, i els protectors solars diaris són ara els reis. "Des de la Covid s'ha disparat", reitera. Això obliga a marques a un gran esforç d'innovació constant que, en el cas de Vassari, els porta a treure entre 9 i 10 nous productes l'any. 

Però la competència també ha crescut exponencialment. "El consumidor és molt infidel. Hi ha tantes novetats i es poden trobar fins i tot al supermercat, que és molt fàcil canviar de marca o de producte". Per això la innovació i qualitat són essencials.

Ana Llovet: "La pell d’un home és igual que la de la dona"

Bruno Vassari no només ha estat pioner en determinats productes, sinó també en públic. Ja als inicis van llançar una línia per a homes, que va acabar morint. Ara, ha canviat: "Els homes també han entès que és una qüestió de salut". Però a diferència d'altres marques, no han apostat per productes específics, sinó que entenen que la mateixa crema serveix per a tothom i ho envolten amb un embalatge neutre: "La pell d’un home és igual que la de la dona".

40 anys després, Bruno Vassari manté l'essència original d'arribar als centres d'estètica. Ara, també ho fa oferint assessorament i un servei complet, més enllà del producte. En un moment de relleu generacional i amb l'objectiu de professionalitzar-se encara més i obrint nous mercats internacionals. I tot plegat des de Catalunya, dissenyant i formulant els cosmètics ells mateixos, elaborant-los en un laboratori extern de Sant Adrià del Besòs (on poden tenir un control molt proper), donant feina a gairebé quaranta persones i amb una facturació per sobre els 4 milions. I veient la pell i la seva cura com un art.