• Empresa
  • Buscar talent: un hàbit que no hem de perdre mai

Buscar talent: un hàbit que no hem de perdre mai

El 'recruitment' és sinònim d’estar en contacte amb persones que algun dia poden incorporar-se al teu equip i ajudar-te a fer un salt qualitatiu

Els experts recomanen seguir buscant talent | iStock
Els experts recomanen seguir buscant talent | iStock
Redacción VIA Empresa & Marlex Human Capital
Barcelona
22 de Setembre de 2020
Contingut de marca

Diu Tom Peters que si busques el “wow” dels clients, primer has d’aconseguir el “wow” de les persones que generaran el “wow” als clients. Per tant, primer persones i després clients. Invertir en les persones d’una organització ha de ser sempre la màxima prioritat. Però no només. També inversió en aquelles persones que ara no formen part de la teva organització, però que poden ser clau pel futur desenvolupament del negoci.

Els projectes atractius són aquells projectes que tenen una mirada llarga. Però, com amb tot, és fàcil dir-ho i difícil actuar en conseqüència. Si de veritat estem construint un projecte pels propers 20 anys, per què deixem de buscar talent quan les coses no van tan bé? Buscar talent no és sinònim de contractar persones. Buscar talent és sinònim d’estar en contacte amb persones. Persones que algun dia, sigui d’aquí un o cinc anys, poden incorporar-se al teu equip i ajudar-te a fer un salt qualitatiu.

El talent, a part de buscar projectes amb propòsit, reptadors, amb mirada llarga i amb possibilitats de creixement, busca també projectes coherents. Empreses que fan el que diuen que faran. Què passa amb totes aquelles persones que estaven en un procés de selecció abans de la Covid-19? Hem seguit en contacte amb elles? O esperem a contactar amb elles quan les coses tornin a anar bé? Ja podem haver invertit molts diners a potenciar l’employer branding i en tenir una pàgina de treball atractiva, que si no mantenim la relació amb les persones amb qui ja hem iniciat un diàleg, tot això no haurà servit de res.

Què passa amb totes aquelles persones que estaven en un procés de selecció abans de la Covid-19? Hem seguit en contacte amb elles? 

Qualsevol directiu/va o responsable d’equip ha de dedicar un percentatge del seu temps a buscar futur talent pel seu equip. La decisió més important que prenem com a mànagers és qui incorporem al nostre equip. En aquell moment, el futur de l’empresa està en joc. Per això aquesta missió ha de ser tossudament prioritària. I perquè sigui prioritària ha de formar part de la teva agenda. És un tema d’anticipació i de resultats. Si com a mànagers no cultivem un hàbit d’aquest estil, quan sorgeixi la necessitat ja serà tard. Llavors, tot seran presses i el procés deixarà de fer-se amb el rigor i la professionalitat necessària.

Seleccionar talent no és un art, sinó un mètode. Es necessita temps i estratègia. Res més. Però els dos són absolutament necessaris per tenir èxit. El professor d’ESADE en B2B management, Òscar Torres, sempre explica que en vendes B2B, “Pipeline is freedom”. I en captació de talent també és així. Com més persones coneguis, més altes les probabilitats de trobar la persona ideal en el moment adequat. I això no té preu. Té un valor incalculable. Posar temps i estratègia en trobar futur talent ha de ser una de les altes prioritats de l’alta direcció i de qualsevol mànager. Professionals que no només vulguin gestionar bé el present, sinó també preparar l’empresa i el seu equip pel futur. No esperis que arribin millors temps per començar, després serà ja massa tard. Ara és el moment.