La BWW escala en l'àmbit internacional i prepara una ampliació expositiva

La fira ha rebut 650 compradors internacionals procedents de 60 països i ha destacat els Estats Units i l'Uzbekistan com a "nous mercats per explorar"

Javier Pagés, José Luis Benítez i María Naranjo | EP Javier Pagés, José Luis Benítez i María Naranjo | EP

La Barcelona Wine Week (BWW) escala en l'àmbit internacional i ja es compara amb altres fires consolidades com la de Düsseldorf (Alemanya), tal com han assegurat aquest dimarts el president del saló, Javier Pagés, i la directora de l'Icex, María Naranjo, que han anunciat que es treballa en una ampliació expositiva per a la pròxima edició. Tots dos han fet balanç d'aquesta quarta edició de la fira, que va començar dilluns i finalitza dimecres al recinte Montjuïc de Fira de Barcelona, i que ha tingut pics de visitants de fins a 7.000 el primer dia.

En aquesta edició, la BWW ha rebut 650 compradors internacionals procedents de 60 països, un 6% respecte al 2022. "El vi espanyol continua escalant, però tenim un recorregut gran per fer. Estem millor a escala internacional, tenim vins considerats els millors del món", ha sostingut Pagés. Tot i que la fira no està especialitzada en l'enoturisme, el president del saló ha al·ludit a la importància del sector en el foment d'un turisme de qualitat: "Quan el turisme ve a l'Estat cerca aquests vins d'alta qualitat, que a poc a poc són més reconeguts".

La BWW ha rebut 650 compradors internacionals procedents de 60 països, un 6% més que el 2022

Per la seva banda, Naranjo ha apuntat que els Estats Units i l'Uzbekistan són els nous mercats a explorar pels vins espanyols, i s'ha comparat amb la ProWein de Düsseldorf (Alemanya), destacant "el seu historial i volum d'expositors". La fira barcelonina ha comptat en aquesta edició amb 952 cellers i té llista d'espera, ja que hi ha expositors que abans no hi acudien i ara sí que ho fan. En aquest sentit, el director general de la Federació Espanyola del Vi (FEV), José Luis Benítez, ha assegurat que al sector es coneix els "compradors de pota negra" a qui abans refusava anar a la fira, i considera que l'Estat ha de millorar la imatge dels seus vins.

Més info: Barcelona brindarà a la BWW per un sector vinícola més digital

"Potser no hem sabut vendre. Ens hem conformat amb preus baixos", ha dit Benítez, que ha coincidit amb Naranjo i Pagés que l'objectiu ara és el creixement de la Barcelona Wine Week i que es garanteixi tant l'excel·lència i la qualitat com la rendibilitat de la inversió. Tot i que el desig dels organitzadors és augmentar la capacitat expositiva -actualment és de 7.200 metres quadrats-, la seva voluntat és mantenir la fira al recinte de Montjuïc.

Més informació
El ministre Planas inaugura el saló Barcelona Wine Week 2024
La Barcelona Wine Week tanca amb un impacte de 12 MEUR
Barcelona Wine Week, una gran anyada per a la ciutat
Avui et destaquem
El més llegit