• Empresa
  • Cafès Novell vol facturar 50 milions d'euros el 2023

Cafès Novell vol facturar 50 milions d'euros el 2023

La companyia tanca un acord amb un soci local a la Xina per guanyar més mercat i incrementar fins al 30% les seves exportacions

La família Novell ja compta amb tres generacions a l'empresa | Europa Press
La família Novell ja compta amb tres generacions a l'empresa | Europa Press
Europa Press
Barcelona
09 de Desembre de 2019

Cafès Novell treballa en un pla estratègic amb l'objectiu de facturar 50 milions d'euros el 2023 i que les exportacions augmentin el seu pes del 5% actual al 30% en els propers cinc anys, apostant per nous mercats i amb el focus en el continent asiàtic. En una entrevista d'Europa Press, la gerent de Cafès Novell, Dolors Novell, i la directora de Màrqueting, Laura Biason, han explicat que les previsions per aquest any són augmentar les vendes al voltant d'un 7% enfront de l'any passat, quan la facturació es va situar en els 30 milions.

 

La firma, amb 60 anys de trajectòria, exporta a 24 països, sent els mercats importants els de Orient Mitjà i Europa; compta amb delegacions a Itàlia, Regne Unit, Miami i Hong Kong a més d'Espanya, i està interessada a créixer en el sud-est asiàtic, en països com Malàisia i Singapur.

 

"A la Xina hem començat a treballar amb un soci molt important. Ho desenvoluparem el 2020", segons Dolors Novell, que ha afegit que al març de l'any que ve la companyia participarà en la FHA - Food & Beverage 2020, la fira més important d'alimentació i begudes d'Àsia i que tindrà lloc precisament a Singapur.

Més retail amb productes nous

Actualment, el 80% de la facturació de la companyia, que també dóna servei a empreses i caterings, procedeix de l'hostaleria (proveeix a més de 4.000 clients), mentre que el retail (canal en què va entrar principalment el 2017 coincidint amb el llançament de la seva primera càpsula compostable) té un pes del 5%: "Estem parlant amb diferents grans superfícies i tenim l'objectiu de pujar el seu pes al 15%, també impulsat per la venda online", ha afirmat Biason.

Dins la seva estratègia de créixer en retail, l'empresa familiar està treballant en el llançament del cafè que comercialitza actualment en càpsules en format gra i mòlt, també en envàs compostable i en paquets d'un quart de quilogram, un producte que preveu que estigui en els lineals en el primer trimestre del 2020. L'aposta per la sostenibilitat de Cafès Novell, que ofereix cafès 100% orgànics, certificats i sostenibles, li ha servit per rebre l'encàrrec de servir el cafè en el Cim del Clima COP25 de Madrid, que se celebra fins al 13 de desembre.

Cafès Novell, fundada el 1958 per Ramon Novell i amb una plantilla de 250 treballadors, està capitaneada actualment per la segona generació -Ramon, Josep i Dolors Novell-; i amb Laura Biason Novell s'ha donat entrada a la tercera generació familiar.