• Empresa
  • Campanya solidària de La Caixa pel Banc dels Aliments

Campanya solidària de La Caixa pel Banc dels Aliments

L’objectiu és recaptar la màxima quantitat possible d’aliments i de fons per cobrir les demandes habituals

La Fundació La Caixat i CaixaBank impulsen la campanya solidària 'Cap llar sense aliments' | Cedida
La Fundació La Caixat i CaixaBank impulsen la campanya solidària 'Cap llar sense aliments' | Cedida
Redacción VIA Empresa
Barcelona
01 d'Abril de 2020

La Fundació La Caixa i CaixaBank impulsen la campanya solidària Cap llar sense aliments per respondre a l’emergència social derivada de la crisi sanitària i social actual. Segons informen en un comunicat, l’objectiu és "recaptar la màxim quantitat possible d’aliments i de fons per cobrir les demandes habituals ateses durant les campanyes presencials", que s’han vist afectades per la situació actual.

 

A partir de l’1 d’abril, tots els ciutadans podran canalitzar el seu suport econòmic a famílies en situació de vulnerabilitat que es vegin obligades a recórrer als Bancs d’Aliments. La Fundació La Caixa hi aporta 100.000 euros inicials per pal·liar les primeres conseqüències de l’emergència social i reforça així el seu compromís amb les entitats socials.

 

La quantia total es distribuirà entre els 54 Bancs d’Aliments associats a la Federació Espanyola de Bancs d’Aliments (FESBAL), que fan una crida als ciutadans perquè els ajudin a proporcionar aliments a les persones que més ho necessiten. Els Bancs d’Aliments d’Espanya el 2019 van atendre 310.000 famílies —1,1 milió de persones desafavorides— repartint 144,5 milions de quilos de menjar, amb l’assistència de més de 7.300 institucions benèfiques.

Segons subratllen, amb l’aportació de 2 euros, els Bancs d’Aliments poden proporcionar els aliments bàsics per a una persona durant un dia sencer i, amb la contribució de 20 euros, una família petita es manté tota una setmana. En aquests moments, necessiten aprovisionar els estocs amb els aliments més bàsics i productes infantils, com la llet, ja que entre els usuaris hi ha 41.000 lactants.