• Empresa
  • CaixaBank explica com funciona una fusió als joves accionistes

CaixaBank explica com funciona una fusió als joves accionistes

L'entitat edita el quart volum del còmic de la Carlota per arribar al públic més jove

Portada del còmic d'educació financera de Caixabank | Cedida
Portada del còmic d'educació financera de Caixabank | Cedida
Redacción VIA Empresa
Barcelona
09 d'Octubre de 2021

La Carlota té com a objectiu explicar les finances a infants i joves. És un personatge creat per CaixaBank que vol ajudar als més petits a entendre conceptes relacionats amb el món financer de manera entretinguda, a través de còmics. L'entitat ha estrenat recentment la quarta història sobre la Carlota, que explica de manera entenedora i planera com funciona una operació de fusió. Es tracta d'Operació Fusió, en què s'indica quins són els motius que porten a una entitat a realitzar una fusió, quins tipus de fusions existeixen i com s'integren els equips una vegada aquesta s'ha dut a terme.

Els anteriors volums de Les finances de la Carlota parlen de conceptes com el mercat de valors, les activitats que porta a terme un banc i la junta d'accionistes. A través d'aquests còmics, CaixaBank pretén estendre l'educació financera. No es tracta només de conèixer els conceptes relacionats amb les finances, sinó d'entendre'ls, així com saber quin és el funcionament de l'economia d'un país i dels seus mercats.   

Tenir una bona educació financera és crucial per aprendre a gestionar les finances pròpies, però també per entendre millor com funciona el món. Així doncs, des de CaixaBank consideren que els infants han de començar a familiaritzar-se amb els conceptes més bàsics des d'una edat primerenca: en general, una bona educació financera es tradueix en una major situació de benestar en la població. 

L'objectiu final de les accions d'educació financera és que els ciutadans puguin prendre decisions amb tota la informació que els cal

Els missatges que s'inclouen als còmics protagonitzats per la Carlota estan adaptats perquè els infants i joves puguin capbussar-s'hi i vagin interioritzant els conceptes. L'entitat ha imprès 30.000 exemplars de l'edició dedicada a les fusions i la distribució es realitzarà entre els accionistes del banc a través de les oficines. La història estarà també disponible al web de CaixaBank de manera gratuïta, en versió per a ordinador i per a dispositius mòbils. 

Aquesta iniciativa forma part del pla de cultura financera de CaixaBank, que vol impulsar el coneixement d'aquest àmbit a través d'informació neutra, independent i de qualitat. L'objectiu final d'aquestes accions és que els ciutadans puguin prendre decisions amb tota la informació que els cal. A banda dels còmics, hi ha altres projectes que es desenvolupen en el marc d'aquest pla, com el programa Aula. Es va posar en marxa fa 10 anys i consisteix en facilitar formació financera de rellevància als accionistes de l'entitat.