• Empresa
  • La caiguda de dotacions dispara un 74,4% el benefici de CaixaBank

La caiguda de dotacions dispara un 74,4% el benefici de CaixaBank

L'entitat financera dóna per tancada la carpeta de la crisi a Catalunya i guanya 704 milions d'euros

Presentació de resultats del primer trimestre del 2018 de CaixaBank | G.A
Presentació de resultats del primer trimestre del 2018 de CaixaBank | G.A
Gemma Aguilera (El Món)
València
27 d'Abril de 2018
Act. 27 d'Abril de 2018

Només sis mesos després que CaixaBank traslladés la seva seu social a València, adduint la inseguretat jurídica que generaria per als seus clients i el seu negoci la celebració del referèndum d'independència, l'entitat que presideix Jordi Gual ha començat el 2018 amb un altre rècord de beneficis. El primer trimestre s'ha tancat amb 704 milions d'euros de benefici net, un 74,7% més que el mateix període del 2017. El fort creixement del benefici del grup bancari s'explica per una menor partida de dotacions per cobrir possibles pèrdues per deteriorament d'actius financers, que es redueixen un 44,3%, i per l'impacte de l'absorció del banc portuguès BPI. 

 

Uns primers tres mesos que se sumen als resultats del 2017 i que posen de manifest que el gran perill que havia de suposar per al negoci bancari el procés polític català ha acabat essent el millor exercici de la seva història. CaixaBank tancava el 2017 amb un benefici net de 1.684 milions d'euros, un 60,9% més que en el 2016. "L'inici de l'any ha estat excel·lent, tant per la fortalesa com per l'impacte digital, i hem assolit una rendibilitat que ja es troba en línia amb el pla estratègic de l'entitat. A més, continua la reducció de la morositat -baixa fins al 5,8%- i la liquiditat i la solvència continuen essent els nostres signes d'identitat", ha explicat el conseller delegat de CaixaBank, Gonzalo Gortázar, en la roda de premsa de presentació dels resultats a la seu valenciana de l'entitat. 

Però té l'entitat cap pla especial per a Catalunya? La resposta és no: “La situació és d’absoluta normalitat, no hi ha cap focus d’atenció especial perquè els clients són sobirans per fer el que vulguin amb els seus diners i tenir els diners en una sucursal o altra. No fem cap seguiment especial dels comptes mirall –a partir de l’1-O, clients catalans van retirar els seus dipòsits de l’entitat, i molts altres van canviar de sucursal a una de fora de Catalunya perquè creien que els seus diners estarien més segurs- i seguim creixent a tots els territoris”, ha explicat el conseller delegat de l’entitat, Gonzalo Gortázar.

 

Preguntat sobre la possibilitat que CaixaBank torni a Catalunya, Gortázar no ha volgut ser massa taxatiu, però tampoc no ha deixat la porta oberta de forma clara: “Fa mesos que estem en situació de normalitat, com ho demostren les xifres. No té sentit ara especular sobre actuacions futures, estem molt a gust aquí –València-, i les seus socials no tenen un termini de vigència, com se sap. Seguim operant amb normalitat i la nostra voluntat és ajudar els clients estiguin on estiguin”, ha conclòs.

Logo de ''CaixaBank''

El conseller delegat de CaixaBank, Gonzalo Gortázar, també s’ha referit a la investigació que va anunciar l’Audiència Nacional espanyola sobre una possible implicació de l’entitat en blanqueig de capitals vinculats a clients xinesos. “És un tema molt rellevant. Des de CaixaBank respectem les accions judicials, i reiterem la nostra voluntat de col·laborar amb la justícia, i som els primers interessats a aclarir tots els fets”, ha dit Gortázar, que ha afegit que “ni CaixBank ni els seus empleats no hem tingut cap connivència amb els presumptes delictes de blanqueig de capitals per part de ciutadans de nacionalitat xinesa. I remarquem el nostre compromís amb la tolerància zero amb el blanqueig de capitals”. CaixaBank té 225 persones dedicades expressament a la lluita contra el blanqueig de capitals, i tots els empleats fan cursos per detectar aquesta pràctica.