• Empresa
  • CaixaBank obté el millor resultat de la seva història l'any del procés

CaixaBank obté el millor resultat de la seva història l'any del procés

El banc català tanca el 2017 amb un benefici net de 1.684 milions d'euros, un 61% més que el 2016, l'any en què ha marxat de Catalunya després de l'1-O

Un dels edificis corporatius de CaixaBank, a l'avigunda Diagonal de Barcelona | ACN
Un dels edificis corporatius de CaixaBank, a l'avigunda Diagonal de Barcelona | ACN
Gemma Aguilera
València
02 de Febrer de 2018
Act. 02 de Febrer de 2018

El 6 d’octubre de 2017, cinc dies després que se celebrés el referèndum d’independència de Catalunya i que la policia espanyola ferís un miler de ciutadans desarmats que pretenien votar, CaixaBank anunciava que traslladava la seva seu social a València i ocupava l’edifici central de Banc de València, entitat absorbida per CaixaBank. El que havia de ser un any de risc polític s’ha acabat convertint per al banc català en el millor any de la seva història. Ha tancat l’exercici del 2017 amb un benefici net de 1.684 milions d'euros, un 60,9% més que en el 2016. Els resultats de l'entitat s'han conegut aquest divendres des de la nova seu central de Caixabank al País Valencià, i coincideixen amb el dia en què l'altre banc català que ha traslladat la seva seu fora del país després del referèndum de l'1-O també hagi presentat resultats. El Banc Sabadell ha tancat l'exercici 2017 amb 801 milions d'euros de benefici net, un 13% més que el 2016. 

 

L'evolució de l'exercici ha estat marcada per la integració dels resultats del banc portuguès BPI a partir del mes de febrer passat que ha impactat positivament en les línies principals del compte de resultats amb una aportació de 176 milions d'euros. Tot i això, l'entitat presidida per Jordi Gual, sense la contribució de BPI, hagués guanyat 1.508 milions d'euros, el 44,1% més. L'entitat destaca que el 96% dels ingressos de l'any procedeixen de l'activitat ordinària bancària, després d'un retrocés del 66,7% dels ingressos per operacions financeres i d'un 21% de la contribució de les participades.

Presentació de resultats anuals de CaixaBank, a València

 

Presentació de resultats anuals de CaixaBank, a València | G.A

El president de CaixaBank, Jordi Gual, ha destacat que “ha estat un any molt positiu, tot i l’entorn complex, i això ens fa ser optimistes de cara al 2018, el darrer any del nostre pla estratègic”. També s’ha referit a “riscos geopolítics lligats als populismes i als canvis demogràfics que posen pressió sobre l’Estat del benestar”, i ha apuntat que l’economia espanyola ha de fer front a desafiaments importants com “el de crear ocupació i avançar en reformes com l’educació, la justícia i les pensions”. Gual ha remarcat que les accions de CaixaBank s'han revaloritzat un 25% l'exercici 2017, i ha parlat d'any "d'èxits comercials i financers".

CaixaBank té 15,7 milions de clients, una dada que significa que el 27% dels clients de banca de l'Estat han triat l'entitat catalana com el seu primer banc per fer operacions. I a parer de Jordi Gual, la tria respon a "la qualitat del servei, l'oferta diferencial i l'aposta ferma i decidida per la tecnologia, a més del nostre compromís social", ha dit en relació al fet que CaixaBank és de les poques entitats financeres que conserven l'obra social de les antigues caixes, tot i que la llei no obliga els bancs a retornar una part dels seus beneficis en forma d'acció social. De fet, CaixaBank ha anunciat que el 2018 destinarà a l'obra social de la Fundació La Caixa 520 milions d'euros, una xifra rècord que supera els 500 milions dels darrers anys.