“Un dels nostres grans objectius és que els clients utilitzin les dades per incrementar la seva activitat i, a la vegada, captar nous clients”, apunta Pere Camprubí. Amb aquestes paraules, el director gerent de Camerdata explica la tasca d’aquestasocietat comercialitzadora de bases de dades empresarials. Més enllà de la fase inicial, amb el pas del temps, Camerdata ha ampliat el seu horitzó cap a l’àmbit comercial i del màrqueting. Des de les seus de Barcelona, Madrid i València, els responsables de la firma de les Cambres de Comerç ofereixen un catàleg de bases de dades internacionals, estudis de mercat, estudis de clients potencials i consecució d’elits qualificats, entre altres. Actualment, Camerdata disposa d’una base de dades d’empreses estatals amb més de 3 milions de societats i autònoms. Per això, la incorporació de la companyia com a soci Corporate del Club Cambra de la Cambra de Comerç de Barcelona és tota una oportunitat per a les empreses que integren la comunitat.
Segons un estudi de la Generalitat, durant l’any 2023, el 59,6% del teixit empresarial català haurà dut a terme accions innovadores relacionades amb les dades. En aquest sentit, l’administració ha detectat com, especialment a partir de l’esclat de la pandèmia, les empreses han incorporat la intel·ligència artificial i el big data a les seves rutines quotidianes de creixement. “Camerdata és un dels principals recursos per incrementar l’activitat i captar nous clients”, descriu Camprubí. El model de negoci de Camerdata es basa en la comercialització de base de dades ad hoc amb informació comercial, financera i sectorial.
De cara l’any 2026, el govern espanyol contempla que el 25% de les empreses estatals hagin interioritzat la intel·ligència artificial i el big data. Una xifra molt llunyana de l’objectiu del 75% que la Comissió Europea ha fixat per tot el territori comunitari, de cara al 2030. Per darrere de la Comunitat de Madrid, Catalunya és la segona regió amb més possibilitats de beneficiar-se, a escala empresarial, de les noves tecnologies. Respecte dels sectors, el transport, l’aigua i l’energia són els àmbits on es genera major activitat. En un termini màxim de cinc anys, els experts calculen que el mercat mundial de les dades pot generar una xifra superior als 94.000 milions d’euros.
L’efecte business to business
“Tenim un ampli ventall de clients, però si hem de definir un perfil majoritari és el business to business”, planteja el director gerent de Camerdata. Pere Camprubí vincula les paraules amb el sector serveis, les telecomunicacions, assegurances, banca o productes informàtics. De fet, Camerdata s’ha convertit aquest darrer mes en soci Corporate del Club Cambra de la Cambra de Comerç de Barcelona. Una plataforma que integra empresaris i autònoms amb un clar propòsit de compartir aliances per créixer o evolucionar el concepte de comunitat.
“Volem captar l’atenció de les empreses i autònoms que volen posicionar el seu negoci a Barcelona o la resta del territori de la demarcació”, apunta Elena Brugera, responsable del Club Cambra. Amb un tracte personalitzat, la Cambra de Barcelona aporta el seu altaveu per facilitar el creixement i, a la vegada, generar noves oportunitats de negoci. Des del passat mes d’agost, la Cambra de Comerç de Barcelona va activar el Hub Cambra, un projecte que vol promoure el creixement, el progrés i el dinamisme empresarial des de les oficines de la Diagonal, així com altres edificis que té arreu del territori. Un espai que ha estat sotmès a una profunda transformació per dedicar més de 5.000 metres quadrats a espais de treball compartit. 15 sales de videoconferències individuals, 16 sales de reunions i 8 sales per a esdeveniments.
Unes instal·lacions que també estaran a disposició dels socis i sòcies del Club Cambra. Des de la capital catalana i altres espais, la Cambra ofereix un servei d’assessorament estratègic per orientar els afiliats i afiliades a gestionar els seus principals reptes envers temàtiques com la digitalització, l’estratègia d’internacionalització, la innovació, vies de finançament i la gestió de la sostenibilitat. La Cambra de Barcelona ha creat tres categories per formar part del Club Cambra: Business, Corporate i Prèmium. Poden formar part del projecte totes les empreses, siguin individuals o societàries, i també les empreses que són de fora la demarcació territorial de Barcelona, i que es volen posicionar i visibilitzar al territori.
De fet, la vinculació de Camerdata al projecte del Club Cambra és estratègica, ja que permetrà als socis del Club Cambra accedir a una àmplia diversitat d’avantatges. En concret, la comunitat podrà beneficiar-se de descomptes de fins al 10% en la subscripció de Fitxers d’empreses espanyoles personalitzades segons les seves necessitats i característiques. Així, l’assessorament estratègic i la facilitat de contractació de productes de creixement fan del Club Cambra un important aliat per a la teva empresa.