• Empresa
  • Caprabo obrirà fins a 15 franquícies el 2016

Caprabo obrirà fins a 15 franquícies el 2016

La xarxa de supermercats que va néixer a Barcelona té 319 establiments, dels quals 287 s'ubiquen a Catalunya

Actualment Caprabo compta amb 364 supermercats
Actualment Caprabo compta amb 364 supermercats
Europa Press
01 de Novembre de 2015
Act. 01 de Novembre de 2015
Caprabo acabarà aquest exercici 2015 amb 15 noves franquícies, i mantindrà aquest ritme d'obertures el 2016, amb el focus a Barcelona ciutat i província. En una entrevista d'Europa Press, el director de Franquícies de Caprabo, Claudio Estévez, ha explicat que l'objectiu de la companyia és seguir expandint-se a Catalunya, el seu mercat estratègic, i també a Andorra: "No ens plantegem el salt a altres comunitats autònomes".

Caprabo va fer el salt a la franquícia el 2011 per incidir en el mercat de proximitat, i té actualment 38 centres franquiciats, repartits entre Barcelona (22), Lleida (5), Tarragona (5), Girona (2), Osca (1) i Andorra (3). Aquestes 38 franquícies han revertit en la creació de 250 llocs de feina i han suposat una inversió conjunta de set milions d'euros per part de Caprabo i franquiciats, així com la incorporació d'11.000 metres quadrats de superfície comercial a la seva xarxa: "L'aposta de Caprabo per la franquícia és total".

Les vendes creixen un 11%
"Les vendes ens estan anant francament bé i molt per sobre del mercat a Catalunya", ha destacat Estévez, que ha afegit que el 2014 les franquícies comparables de Caprabo van créixer en vendes un 11% respecte a l'any anterior. Aquest percentatge de creixement va ser més alt que el de supermercats propis.

Caprabo va tancar l'exercici 2014 amb uns números vermells de cinc milions d'euros a causa de l'impacte negatiu de 15,5 milions que va registrar la desinversió en 50 botigues de Madrid i Castella-la Manxa, una operació que s'emmarca en el paquet de venda de 160 establiments feta per Eroski --del qual Caprabo suposa el 20% del negoci-- a Grupo Dia el novembre de l'any passat.

La companyia va registrar un volum de negoci de 1.327 milions d'euros, un 2,7% menys, tot i que va registrar el millor resultat d'explotació (Ebitda) dels últims anys amb 24,1 milions, un 38% més que l'any anterior, i Estévez, que no ha concretat xifres, ha assegurat que "l'evolució d'aquest any compleix els pressupostos".

Caprabo, que va néixer a Barcelona amb l'obertura del seu primer supermercat el 1959, té 319 establiments, dels quals 287 s'ubiquen a Catalunya, 28 a Navarra, un a Aragó i tres a Andorra, per on passen 220.000 clients diaris; la facturació en línia ja supera els 27 milions d'euros.