La cadena de supermercats Caprabo instal·larà una plataforma logística de 24.000 metres quadrats a la ZAL Port, des d'on gestionarà els productes frescos que es distribuiran als 330 supermercats de la cadena i la divisió del comerç electrònic, a més d'acollir la seu de la companyia, que després que quasi 40 anys deixarà el carrer de les Ciències de l'Hospitalet de Llobregat. El nou equipament estarà llest el 2020 i suposarà una inversió estimada de 20 milions d'euros per part de CILSA, societat participada pel Port de Barcelona i Merlin Poperties, gestora de la ZAL Port. Caprabo hi romandrà en règim de lloguer i estima fer-hi una inversió d'un milió d'euros per adequar la plataforma. Segons el director general de Caprabo, Martin Gandiaga, el trasllat a la ZAL Port és un "punt d'inflexió" i "una de les fites més importants de l'última dècada" per a la companyia.
La nova nau constarà d'uns 24.000 metres quadrats, dels quals 18.013 metres quadrats seran en planta baixa i uns 5.900 metres quadrats en una planta superior. A més, del total, 15.000 metres quadrats estaran destinats al productes frescos i uns 3.500 a l'e-commerce, una branca que els responsables de la cadena s'han proposat consolidar amb entregues garantides de dues hores a l'àrea metropolitana de Barcelona. Pel que fa a l'exterior, disposarà de 43 molls de càrrega.
Segons el director de Logística Caprabo, Asier Bustinza, el nou espai buscarà evitar les barreres arquitectòniques i fer que els espais "sigui el més polivalents possibles". A més, permetrà centralitzar el servei de logística inversa per gestionar els residus orgànics procedents de la carn i el peix. Bustinza ha destacat, a més, que la plataforma també jugarà un paper "molt important" en el tràfic marítim generat per Caprabo perquè serà des de Barcelona on s'enviaran els productes a les Illes Balears, amb uns 1.200 camions anuals. Fins ara, la mercaderia també s'embarcava a les illes des d'altres ports, com el de València.
En el nou equipament, que serà la nova seu de l'empresa, acollirà els productes frescos i la divisió del comerç electrònic
El director general de la cadena, Martín Gandiaga, ha detallat que la instal·lació a la ZAL Port "s'integra fins d'un pla de competitivitat global" basats en la transformació logística, actuació en la què s'emmarca aquesta actuació, i la transformació de les botigues. Un dels objectius, ha afegit, és orientar l'acció de la companyies cap a "l'eficiència, la competitivitat i la millora dels productes frescos". Paral·lelament, la seu logística d'Abrera continuarà gestionant els productes d'alimentació secs i productes de gran consum.
A banda, la cadena de supermercats també està immersa en una profunda renovació dels seus establiments per fer-la "més moderna i actualitzada" i "donar més rellevància als productes frescos i un millor assortit", segons Gandiaga.
D'altra banda, Caprabo, la cadena de supermercats més antiga de l'Estat, celebrarà l'any que ve els seus 60 anys d'història amb l'objectiu, segons el seu director general, de "seguir sent la marca referent a Catalunya i seguir ocupant una de les posicions de lideratge en el mercat català", que segons ha afegit, és "prioritari".
Per últim, el director General CILSA-ZAL Port, Alfonso Martínez, ha celebrat que Caprabo hagi escollit el ZAL Port per dur a terme un canvi tan "substancial" en la seva logística i que "l'origen de la ZAL Port és per a projectes d'aquest estil: una companyia nacional, amb molta presència a Catalunya, amb tràfic marítim i que porta el seu 'headquarter' i fer-ne un hub".
En l'acte de presentació de l'acord entre CILSA i Caprabo, hi ha assistit la presidenta del Port de Barcelona i de CILSA-ZAL Port, Mercè Conesa; el director general de Caprabo, Martín Gandiaga; el director de la Divisió Logística Merlin Properties, Luis Lázaro; el director de Logística Caprabo, Asier Bustinza; i el Director General CILSA-ZAL Port, Alfonso Martínez.