
Caprabo ha finalitzat l’exercici 2024 amb un volum de vendes de 38,5 milions d’euros en productes procedents de petits productors i cooperatives agràries de proximitat. Aquesta xifra suposa un increment del 6,4% respecte a l’exercici previ i està per sobre del previst. L’últim any ha augmentat el nombre de referències fins a les 3.600, gairebé un 30% més, i el nombre de proveïdors se situa en els 350, una xifra que es manté a l’alça.
El treball que desenvolupa Caprabo per donar un espai als seus supermercats als productes de proximitat s’emmarca en el Programa de Proximitat per Comarques. El resultat del darrer exercici reforça la consolidació del programa com a eix estratègic de la companyia, després d’un any especialment rellevant en el qual s’ha commemorat el desè aniversari de la iniciativa.
El 15% dels productes de proximitat procedeixen de cooperatives agràries
Caprabo desenvolupa el seu Programa de Proximitat per Comarques amb el suport de la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC), de la Federació Catalana DOP-IGP i amb el Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació.
Amb ambdues federacions, manté acords marc, que s’estenen des de fa més d’una dècada. En el darrer any, Caprabo ha augmentat un 12% el nombre de cooperatives proveïdores. En l’actualitat treballa amb 45, que aporten el 15% de l’assortiment de productes de proximitat.