• Empresa
  • Caprabo consolida les vendes de productes de proximitat

Caprabo consolida les vendes de productes de proximitat

La facturació de productes procedents de petits agricultors i cooperatives agràries superen les xifres de pandèmia, superant els 36 milions d'euros

El 2022, Caprabo va donar entrada a 35 nous productors de proximitat | Caprabo
El 2022, Caprabo va donar entrada a 35 nous productors de proximitat | Caprabo
Redacción VIA Empresa
Barcelona
25 de Juliol de 2023
Act. 25 de Juliol de 2023
Contingut de marca

Caprabo consolida les vendes de productes de proximitat procedents de petits productors i cooperatives agràries. Durant el 2022, la companyia ha registrat una facturació de més de 36 milions d’euros en aquest apartat, la qual cosa suposa un lleu augment de l’1% respecte a l’any anterior. Aquestes xifres també milloren les assolides per la firma durant la pandèmia, any de gran consum d’aquest tipus de productes, i refermen el seu compromís amb la producció de proximitat, una de les claus en el seu posicionament estratègic.

“Caprabo està treballant per reforçar les iniciatives que ajudin a potenciar el valor afegit del treball de petits productors i cooperatives agràries de Catalunya, especialment en un moment en què estan afrontant dificultats en els processos de producció i una conjuntura inflacionista”, explica Fernando Tercero, responsable de proximitat de Caprabo, qui afegeix que “malgrat aquestes circumstàncies, hem aconseguit mantenir els nivells de vendes d’aquests productes, amb un lleuger increment, cosa que ens indica que estem fent una feina que disposa del suport dels nostres clients”.

La companyia ha registrat una facturació de més de 36 milions d’euros en la venda de productes de proximitat

El 2022, l’empresa va donar entrada a 35 nous productors de proximitat al seu programa i treballa amb uns 300 petits productors i cooperatives agroalimentàries de Catalunya i amb més de 2.800 productes. Les dades de Caprabo destaquen xifres de creixement en vendes de fins al 36% en aigües, ous, caves, formatges i melmelades de proximitat.

Caprabo és l’únic supermercat que disposa d'un Programa de Proximitat per Comarques. El programa, que enguany celebra el seu desè aniversari i que té el suport del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, permet a la companyia dissenyar una oferta de valor afegit vinculada al territori i treballar amb cada comarca catalana de manera específica, d’acord amb la riquesa de la seva producció agroalimentària.

“El treball que desenvolupa Caprabo per apropar client i productor de proximitat resulta clau. Entenem aquesta relació com una aliança que suma forces per identificar oportunitats de creixement dels nostres petits productors i cooperatives agràries" ha apuntat Carmel Mòdol, secretari d’Alimentació de la Generalitat de Catalunya, qui ha afegit que "no podem més que reconèixer aquesta feina i animar a potenciar aquesta línia de treball. En moments de complicada conjuntura, encara cobra més importància sumar aquests interessos comuns”.

Caprabo i el Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural

Caprabo va compartir l’evolució dels productes de proximitat en les seves botigues i els plans estratègics de la companyia amb el Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural en una reunió celebrada al maig en la qual van analitzar, a més, l’actualitat del sector agroalimentari de Catalunya i van intercanviar informació sobre iniciatives per fomentar el consum de proximitat.

Caprabo i el Departament van analitzar la complicada situació del sector a causa de la sequera, l’impacte de la inflació en la producció, el treball de la distribució per ampliar la capacitat d’estalvi dels clients tenint en compte les característiques i condicions dels productes de proximitat, així com les iniciatives del Departament en matèria de desenvolupament del treball dels productors, entre altres qüestions.

Caprabo i el foment del coneixement de la riquesa agroalimentària de Catalunya

Durant el passat exercici Caprabo va dur a terme les iniciatives de les Fires Caprabo de Productes de Proximitat i les Jornades Gastronòmiques Caprabo de Productes de Proximitat. Concretament, va organitzar 11 fires i 6 edicions de jornades gastronòmiques, sent l’any amb el nombre més gran d’edicions des de la posada en marxa d’ambdues iniciatives.

La proximitat i la cultura van ser, al llarg de l’any, eixos estratègics de la comunicació de la companyia. Caprabo ha estat la primera marca a fer servir l’aranès com a idioma per a la seva publicitat en un pla de campanya que va donar força als diferents territoris de Catalunya, durant l’any.