• Empresa
  • Caprabo torna a les pèrdues

Caprabo torna a les pèrdues

La cadena de supermercats factura 1.106 milions d'euros el 2016, un 1,6% menys

Un dels supermercats de Caprabo
Un dels supermercats de Caprabo
Europa Press
Barcelona
03 de Juny de 2017
Act. 03 de Juny de 2017

Caprabo va tancar el passat any amb una millora del 25% del seu resultat operatiu, fins als 28 milions d'euros, un increment que la cadena de supermercats ha atribuït al sanejament de la xarxa i a la millora de l'eficiència.

 

En vendes, Caprabo va aconseguir els 1.106 milions d'euros, un 1,6% menys respecte a l'exercici de 2015, ha informat aquest divendres la companyia en un comunicat.

El resultat net de l'exercici va tenir unes pèrdues de 28,6 milions d'euros, fet que l'empresa atribueix a l'impacte de la nova normativa fiscal -que va entrar en vigor al desembre de 2016- i de la normativa comptable relativa a l'amortització dels fons de comerç.

 

Caprabo, que centra la seva activitat a Catalunya i Navarra, va comptabilitzar en finalitzar el seu exercici un total de 326 supermercats, dels quals 42 són botigues franquiciado amb les ensenyes Caprabo, Rapid Caprabo i Aliprox, i durant l'últim any ha obert vuit botigues i ha tancat sis.

Ha destacat el seu treball en la renovació de les seves botigues per adaptar-les al model de supermercat de nova generació, tancant l'exercici amb més del 50% de la seva xarxa ja transformada.

També ha remarcat que la participació de la marca pròpia es manté estable per damunt del 18%, mentre que suposa el 12% de les referències d'una botiga.

Caprabo compta amb una plantilla d'unes 7.000 persones i forma part del grup Eroski, del que suposa el 20% del negoci.