• Empresa
  • Carrefour aixecarà un centre comercial a Terrassa i un a Lleida

Carrefour aixecarà un centre comercial a Terrassa i un a Lleida

La filial immobiliària del grup francès reformarà 50 actius entre el 2020 i el 2022

Carrefour obrirà dos centres comercials a Catalunya | iStock
Carrefour obrirà dos centres comercials a Catalunya | iStock
Redacción VIA Empresa
Barcelona
18 de Desembre de 2019

Carrefour Property Espanya ha anunciat la construcció de dos centres comercials a Catalunya. Un s'aixecarà a Terrassa -amb la inauguració prevista per al primer trimestre del 2023- i l'altre, a Lleida -encara sense data-. La filial immobiliària del grup de distribució francès a l'Estat espanyol també preveu reformar 50 actius entre el 2020 i el 2022. 

La directora general de la companyia, Lola Bañón, ha explicat que el centre comercial de Terrassa tindrà una superfície de 62.302 metres quadrats, mentre que el de Lleida comptarà amb 57.750 metres quadrats. L'empresa ha evitat indicar quina és la inversió prevista en tots aquests projectes.

La firma ha anunciat un tercer centre comercial, que es construirà a Còrdova i tindrà 45.866 metres quadrats, tot i que encara no té data d'inauguració. A banda dels tres grans projectes, Bañón ha indicat una nova estratègia de la companyia, que apostarà pel desenvolupament d'hotels, oficines i coworkings en els terrenys que gestionen. 

A part de les 50 reformes rellevants que tenen previstes, portaran a terme millores en els aparcaments, banys i zones comunes d'altres centres. Actualment, Carrefour Property Espanya gestiona 120 actius immobiliaris valorats en 2.800 milions d'euros i compten amb terrenys amb un total d'un milió de metres quadrats.  

Menys vendes als hipermercats    

En els darrers anys, el grup de distribució francès ha registrat una disminució de les vendes als hipermercats de l'Estat espanyol. En canvi, han augmentat la facturació dels supermercats. Bañón ha indicat que, tot i aquesta baixada, els hipermercats representen un 65% de l'afluència fidelitzada. Part de la culpa d'aquest descens la tenen les compres online, en augment.         

Així, tot i que l'estratègia de la companyia se centrarà més en el format de supermercat, Bañón ha indicat que hi ha quatre projectes d'hipermercat a l'Estat espanyol, sense detallar on.