• Empresa
  • James Brand, la creativitat d'Inditex o Adidas feta a Catalunya

James Brand, la creativitat d'Inditex o Adidas feta a Catalunya

James Brand & Co ha revolucionat les agències de creativitat des de Barcelona

Ls diversitat de professionals de James Brand, un dels èxits de l'agència
Ls diversitat de professionals de James Brand, un dels èxits de l'agència
29 de Novembre de 2021

L'elegància de James Bond, la personalitat de James Brown i l'amor per les marques és l'origen de James Brand & Co, una agència de creativitat nascuda a Barcelona que ha revolucionat el sector. "Volíem crear un concepte nou d'agència, renovar una idea que havia quedat obsoleta i actualitzar-la als nous temps", explica el seu fundador, Jordi Albert García, que va engegar el projecte fa 14 anys.

Van començar a treballar amb comerços i petites empreses. Poc a poc van anar guanyant visibilitat i el boca-a-boca va fer la resta. Actualment, treballen amb empreses com Inditex, Munich, Grupo Planeta, CaixaBank o Telefónica dissenyant campanyes publicitàries, eslògans, logotips o continguts audiovisuals.

Albert García: "Si vols oferir idees diferents, necessites cervells diferents"

"Si vols oferir idees diferents, necessites cervells diferents". Amb aquesta premissa va néixer James Brand & Co, que en el seu equip va incorporar enginyers, psicòlegs, filòsofs, músics, fotògrafs, arquitectes o economistes amb experiència en el món publicitari. Una unió mai vista en el sector. L'objectiu era "pensar diferent de veritat". "Si no, les idees acaben sent molt similars. Tenim una riquesa cultural i de perfils diferents, et permeten tenir idees i resultats diferents. Idees fresques i que no s'assemblin a la resta", resumeix.

Un concepte disruptiu per destacar en una època on la població rep centenars de missatges cada dia a través de múltiples canals. Molts queden en l'oblit i només un pocs compleixen l'objectiu d'entrar als ciutadans. "Una agència sense clients, sinó fans", resumeixen.

El procés creatiu

agencia creatividad

La creativitat com a bandera

Un dels grans moments és sempre el procés creatiu, quan s'engega la maquinària (el cervell) dels treballadors per extreure una nova idea, que és completament diferent si surt d'un enginyer o un psicòleg. "Posem totes les idees sobre la taula i els directors creatius, que liderem la millora de les idees, li donem forma", destaca el fundador.

Aquesta frescor i transversalitat és el que va anar cridant l'atenció de grans marques: "Tots buscaven frescor i fórmules noves. Estan acostumades a treballar amb grans grups internacionals d'agència, de formats més rígids. Nosaltres tenim més capacitat de flexibilitat, moltes ganes, motivació. I un format nou".

De Barcelona a Nova York

James Brand & Co va començar el seu trajecte compartint oficina amb altres empreses a Barcelona. Poc temps després, van obrir un segon espai a la capital catalana i el creixement es va anar consolidant. Després van fer el pas amb una delegació a Madrid, País Basc i Balears.

I pocs anys després de la seva creació, ja compta amb equips creatius a Buenos Aires, Osaka, Nova York, Miami, Berlín o Amsterdam. I ja preparen el seu aterratge a França i Anglaterra. Sovint amb gent local: "Ens aporta el punt de vista des d'altres ambients i ciutats, un altre prisma". Entendre la cultura i la forma de ser de cada lloc és imprescindible per obtenir els millors resultats.

Albert García: "Les grans idees o l'eslògan mundial té la seva realitat a una ciutat o zona, s'ha d'aterrar el missatge"

"Les necessitats de les marques en part són globals i responen a una política de marca corporativa. Però després hi ha el fet local. Les grans idees o l'eslògan mundial té la seva realitat a una ciutat o zona, s'ha d'aterrar el missatge". James Brand & Co compta amb una trentena de treballadors i té una facturació anual d'uns 2,4 milions d'euros, sumant els negocis de les diferents empreses del grup. Stradivarius, Reebok, Amnesia, Decimas, Adidas o Danone són altres empreses amb les qui treballen. 

Actualment, el grup està treballant per a poder ampliar la seva xarxa d'agències pròpies durant els pròxims anys creant la seva incubadora de start-ups, un laboratori propi de neuromarketing, un observatori de noves solucions disruptives en màrqueting, un bufet d'assessorament legal per a brànding i campanyes creatives i una consultoria en màrqueting esportiu.