• Empresa
  • Casa Ametller s'apunta als 'flagship store'

Casa Ametller s'apunta als 'flagship store'

La companyia inverteix 800.000 euros per innaugurar la seva botiga més gran amb 1.100 metres quadrats

L'interior d'una botiga Ametller Origen
L'interior d'una botiga Ametller Origen
ACN
Barcelona
07 de Setembre de 2017

Casa Ametller ha inaugurat al barri del Poblenou de Barcelona la seva botiga més gran, amb 1.100 metres quadrats de superfície, amb l'objectiu d'implantar un nou model de comerç "experiencial". Amb aquesta gran botiga, l'empresa d'alimentació s'apunta a la moda de les grans marques de retail que aposten per obrir grans flagship stores als centres de les ciutats.

 

Així ho ha assegurat el director general, Josep Ametller, que aposta per "botigues dinàmiques, que permetin interactuar de manera més propera amb el client i que es pugui complementar a través del servei a domicili o la botiga en línia". Precisament, l'enviament a domicili i la compra per internet són dos canals que la firma amb seu a l'Alt Penedès vol consolidar a curt termini, així com també el sector dels menjadors a escolars i els serveis a empreses.

Ametller ha definit l'estrena de la nova botiga Ametller Origen com "la posada en escena del que pensem que ha de ser el futur del retail, amb un establiment per viure les màximes emocions possibles". L'espai ha estat la inversió més important de l'any d'Ametller en el comerç, amb 800.000 euros, i dona feina a una vintena de treballadors. Per primer cop, reuneix en un mateix espai tots els sectors de l'empresa –fruiteria i verduleria, elaborats, celler, carnisseria i xarcuteria, fleca, formatges i sushi- i estrena una àrea de peixateria. També s'ha creat una zona de jocs infantils.

Segons ha detallat Josep Ametller, la distinció del nou espai rau en el fet que s'oferiran tastos de productes, recomanacions de compra i espais de receptes, amb la finalitat de prioritzar l'atenció al client i recalcar la filosofia basada en "oferir un producte honest". "Eliminem tot allò que no aporti valor al producte, com els conservants, per a què els clients puguin comprar de manera més franca possible", ha afegit. 

En aquest sentit, els responsables de les àrees agrícoles i de productes cuinats han subratllat que la distribució dels productes es basa en "l'obsessió" pel sabor, més que no pas en la quantitat. Amb el nou model d'establiment Ametller Origen estrenat, la direcció preveu replicar-lo mica en mica tant a les botigues ja obertes com de cara als nous locals que la firma té previst inaugurar. La intenció és mantenir Catalunya com a zona d'expansió, sobretot a l'àrea metropolitana de Barcelona "per sentit comú, ja que és la més pròxima amb els centres de producció".

 

Venda online, menjadors escolars i serveis a empreses

El director general i cofundador de la firma entoma la posada en marxa de la nova botiga com una "plataforma" que permeti acabar de desenvolupar el projecte de venda on-line, que en aquests moments és en període de proves. Amb tot, Ametller no ha avançat detalls d'aquest desplegament i ha insistit que les comandes per internet són només un dels canals on la firma es vol expandir, de forma simultània als menjadors escolars i als serveis per a empresa.

Josep Ametller ha assegurat que l'entrada en aquests mercats és "incipient" i no ha concretat de moment dades d'aquestes activitats. "Anirem a poc a poc", ha insistit, assegurant que el creixement de l'activitat de Grup Ametller s'està fent en base al ritme que marquen els centres de producció i els distribuïdors de les matèries primeres: "No podem fer un creixement exagerat perquè quedaríem descompensats".

Els restaurants Green Vita, a l'alça

Mentre es defineixen les estratègies dels nous sectors d'activitat de la companyia, Grup Ametller també es manté en expansió en el món de la restauració. Tres mesos després d'haver adquirit la firma de restaurants healthy Green Vita –amb els dos establiments de Barcelona i Viladecans-, Josep Ametller ha confirmat que treballen per "obrir algunes franquícies més els propers mesos". 

Sense revelar com seran aquestes inversions, el director general de Grup Ametller només ha avançat que les inauguracions seran a Barcelona i es preveu que siguin abans que acabi l'any. "Quan nosaltres vam crear l'empresa fa 16 anys ningú donava valor a la fruita i a la verdura, però ara el vent ens bufa a favor. Ara està de moda menjar bé i això ens va fantàstic", ha celebrat Josep Ametller per destacar el camp que la companyia té per recórrer.