05
de Desembre
de
2016
Sovint per representar que algú ha tingut una idea el dibuixem amb una bombeta al cap. A Isidre Julià i Anglada se li va encendre la bombeta fa 90 anys, l'any 1926, quan va tenir la idea de convertir el seu taller de lampista de Mataró en una botiga de reparació i venda de làmpades. Des de llavors, Casa Julià ha estat il·luminant les vides dels mataronins al llarg de quatre dècades, oferint un producte propi, personalitzat i de proximitat que ha convertit aquesta botiga familiar en tot un referent del comerç a la ciutat.
El negoci va passar a mans del fill del seu fundador, també anomenat Isidre Julià, i d'aquest a les seves nétes Maria Teresa, Maria Lluïsa i Francisca. Avui dia és Lluís G. Julià, representant de la quarta generació, el que porta les regnes d'un negoci familiar que s'ha hagut d'adaptar a canvis tecnològics i nous hàbits de consum.
Lluís G. Julià ha impulsat una actualització del negoci, que inclou l'aposta per la marca pròpia i una reforma de la botiga històrica, situada al carrer Santa Teresa. Quan en el seu rebesavi va obrir el comerç, el carrer encara estava sense asfaltar i cobert de terra. Avui és un dels carrers més cèntrics i comercials de Mataró. No és l'única cosa que ha canviat. La mateixa oferta de la botiga ha anat variant i adaptant-se a les diferents èpoques.
El taller botiga es va ampliar, l'any 64, amb una fàbrica de llums per a la venda a l'engròs, des d'on els Julià fabricaven làmpades que després es veien a botigues d'arreu de Catalunya i de l'estat. Més endavant, el negoci es va diversificar oferint també articles de decoració de la llar, una opció que s'ha abandonat perquè, com explica Lluís G. Julià, "ara això del parament i les llistes de noces ja no s'estila tant".
Pàmpols, marca pròpia
El que ha promogut Lluís G. Julià en aquests darrers anys és un retorn als orígens, amb una aposta decidida pel producte propi i de proximitat. "En definitiva, hem tornat a dedicar-nos a allò que millor sabem fer", afirma. Actualment, Casa Julià treballa en el desenvolupament de la seva marca pròpia de llums, anomenada Pàmpols, una línia de làmpades que ja comercialitzen a la botiga de Mataró i que aviat oferiran a altres comerços i també per Internet: "Estem fent la pàgina web i inclourà botiga online", avança Julià.
A Casa Julià són especialistes en pantalles i personalització de teles antigues. I tal com remarca el seu responsable, "totes les peces que venem són fetes a la comarca del Maresme", explica. D'aquesta manera, no només garanteixen la qualitat de cada article sinó que també poden "personalitzar-los i adaptar-los al que cada persona necessita".
Una crisi per reenfocar el negoci
Com tots els comerços, Casa Julià també ha hagut de capejar diverses crisis. A principis dels anys 90 ja en van viure una de forta. També el pas de les bombetes tradicionals a la tecnologia LED ha estat un petit daltabaix. "Els leds ens han ben marejat, perquè cada dia és un canvi constant. Però també hi ha coses bones, perquè les noves tecnologies ens han permès innovar amb nous formats d'il·luminació i aparells més eficients i funcionals".
La crisi més recent va obligar a tancar la fàbrica pròpia de làmpades i diversificar la producció, de manera que ara els components de cada peça s'han d'elaborar en diferents tallers del Maresme. Però malgrat les dificultats que han hagut de superar, Julià en fa una valoració optimista: "Ens ha afectat però no ha sigut un drama, més aviat la crisi ens ha ajudat a reenfocar de manera constructiva el negoci. Si no haguera començat la crisi, potser hauríem seguit amb la mateixa inèrcia que teníem abans", afirma. Un negoci familiar també facilita les coses, "perquè les decisions les prenem nosaltres i no hem de seguir grans protocols".
Casa Julià té, de moment, el seu futur assegurat. Amb 33 anys i un tarannà emprenedor, Lluís G. Julià assegura que es miren el futur "amb optimisme",contents d'haver recuperat el procés de fabricació i la marca pròpia i sent fidels als principis que van moure al seu besavi i fundador del negoci: la voluntat d'oferir un tracte atent i familiar i productes innovadors.
El negoci va passar a mans del fill del seu fundador, també anomenat Isidre Julià, i d'aquest a les seves nétes Maria Teresa, Maria Lluïsa i Francisca. Avui dia és Lluís G. Julià, representant de la quarta generació, el que porta les regnes d'un negoci familiar que s'ha hagut d'adaptar a canvis tecnològics i nous hàbits de consum.
Lluís G. Julià ha impulsat una actualització del negoci, que inclou l'aposta per la marca pròpia i una reforma de la botiga històrica, situada al carrer Santa Teresa. Quan en el seu rebesavi va obrir el comerç, el carrer encara estava sense asfaltar i cobert de terra. Avui és un dels carrers més cèntrics i comercials de Mataró. No és l'única cosa que ha canviat. La mateixa oferta de la botiga ha anat variant i adaptant-se a les diferents èpoques.
Imatge de com era l'antiga botiga de Mataró. Cedida |
El taller botiga es va ampliar, l'any 64, amb una fàbrica de llums per a la venda a l'engròs, des d'on els Julià fabricaven làmpades que després es veien a botigues d'arreu de Catalunya i de l'estat. Més endavant, el negoci es va diversificar oferint també articles de decoració de la llar, una opció que s'ha abandonat perquè, com explica Lluís G. Julià, "ara això del parament i les llistes de noces ja no s'estila tant".
Pàmpols, marca pròpia
El que ha promogut Lluís G. Julià en aquests darrers anys és un retorn als orígens, amb una aposta decidida pel producte propi i de proximitat. "En definitiva, hem tornat a dedicar-nos a allò que millor sabem fer", afirma. Actualment, Casa Julià treballa en el desenvolupament de la seva marca pròpia de llums, anomenada Pàmpols, una línia de làmpades que ja comercialitzen a la botiga de Mataró i que aviat oferiran a altres comerços i també per Internet: "Estem fent la pàgina web i inclourà botiga online", avança Julià.
A Casa Julià són especialistes en pantalles i personalització de teles antigues. I tal com remarca el seu responsable, "totes les peces que venem són fetes a la comarca del Maresme", explica. D'aquesta manera, no només garanteixen la qualitat de cada article sinó que també poden "personalitzar-los i adaptar-los al que cada persona necessita".
Una crisi per reenfocar el negoci
Com tots els comerços, Casa Julià també ha hagut de capejar diverses crisis. A principis dels anys 90 ja en van viure una de forta. També el pas de les bombetes tradicionals a la tecnologia LED ha estat un petit daltabaix. "Els leds ens han ben marejat, perquè cada dia és un canvi constant. Però també hi ha coses bones, perquè les noves tecnologies ens han permès innovar amb nous formats d'il·luminació i aparells més eficients i funcionals".
La botiga, actualment, quan celebra 90 anys. Casa Julià |
La crisi més recent va obligar a tancar la fàbrica pròpia de làmpades i diversificar la producció, de manera que ara els components de cada peça s'han d'elaborar en diferents tallers del Maresme. Però malgrat les dificultats que han hagut de superar, Julià en fa una valoració optimista: "Ens ha afectat però no ha sigut un drama, més aviat la crisi ens ha ajudat a reenfocar de manera constructiva el negoci. Si no haguera començat la crisi, potser hauríem seguit amb la mateixa inèrcia que teníem abans", afirma. Un negoci familiar també facilita les coses, "perquè les decisions les prenem nosaltres i no hem de seguir grans protocols".
Casa Julià té, de moment, el seu futur assegurat. Amb 33 anys i un tarannà emprenedor, Lluís G. Julià assegura que es miren el futur "amb optimisme",contents d'haver recuperat el procés de fabricació i la marca pròpia i sent fidels als principis que van moure al seu besavi i fundador del negoci: la voluntat d'oferir un tracte atent i familiar i productes innovadors.