Ikea ha llançat aquest dimarts el seu icònic catàleg. Però aquesta vegada ha estat en format digital, ja que en el context de la pandèmia del coronavirus l'empresa sueca ha decidit no distribuir-lo enguany a les llars de l'Estat espanyol per seguretat, segons ha informat la multinacional en un comunicat.
En concret, el catàleg d'Ikea 2021 està disponible online en una plataforma que compta amb una nova interfície més fàcil d'utilitzar i amb noves funcionalitats per compartir. D'aquesta manera, l'usuari podrà passar les pàgines en un PDF com amb el catàleg imprès o veure'l pàgina per pàgina.
"Aquests mesos ens n'hem adonat de la importància de la llar com una part essencial de les nostres vides i a Ikea treballem per ajudar a que totes les persones puguin gaudir d'una llar vertadera, i en aquesta tasca el catàleg té un paper fonamental", ha explicat la directora de desenvolupament de negoci i transformació d'Ikea a Espanya, Mosiri Cabezas.
Però a partir de la primera setmana de setembre, la versió impresa del nou catàleg estarà disponible a les botigues de la Península. Aquest 2021, el catàleg se centra en llars amb un baix poder adquisitiu i espais reduïts. El llançament coincideix amb la celebració del setantè aniversari de la publicació.
D'altra banda, la companyia ha informat que vol reforçar la seva aposta per la sostenibilitat i realitzarà al setembre en diferents botigues de la Península accions per tal que tots els clients reciclin els catàlegs antics. Barcelona, València, Barakaldo i Màlaga són algunes d'aquestes. L'acció consistirà a canviar l'antic per la nova edició amb sorpreses addicionals. A Madrid, l'equivalent en quilograms dels catàlegs antics recollits es donarà en aliments al Banc d'Aliments.