• Empresa
  • Catalunya promourà el seu model turístic aquest 2023 en 40 fires internacionals

Catalunya promourà el seu model turístic aquest 2023 en 40 fires internacionals

L’Agència Catalana de Turisme estarà en la WTM, de Londres, i la ITB, de Berlín, però també a la madrilenya Fitur i a la barcelonina B-Travel

El director de l'Agència Catalana de Turisme, Narcís Ferrer | Europa Press
El director de l'Agència Catalana de Turisme, Narcís Ferrer | Europa Press
Redacción VIA Empresa
Barcelona
27 de Desembre de 2022
Act. 27 de Desembre de 2022

L’Agència Catalana de Turisme (ACT), del Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat, participarà el 2023 en 40 fires internacionals. Entre aquestes, destaquen la WTM, de Londres, i la ITB, de Berlín. A més, també serà present als dos grans certàmens que es fan a Espanya i Catalunya: Fitur, a Madrid, i la B-Travel, a Barcelona.

El director de l’Agència Catalana de Turisme, Narcís Ferrer i Ferrer, recorda que aquesta participació en fires i esdeveniments de turisme “és una bona oportunitat per projectar que el model turístic català s’està transformant i que hi ha una clara aposta per fomentar un turisme més ètic, innovador i responsable”.

Ferrer anima a “aprofitar” totes les ocasions per transmetre que “Catalunya ha fet una aposta decidida per un turisme regeneratiu” i que l’oferta s’està enfocant en aquesta direcció. Recorda que, recentment, s’ha presentat la campanya de promoció de Catalunya per als anys 2023-2024, una campanya que pretén “atraure i seduir els visitants de manera innovadora, autèntica i experiencial per tal de posicionar-nos com una destinació que té en compte la sostenibilitat i el respecte envers el territori i els seus habitants”.

L’Agència Catalana de Turisme ofereix a les empreses i entitats catalanes del sector la possibilitat de treballar conjuntament en la promoció i comercialització exterior

A través de la presència en fires especialitzades i genèriques, l’Agència Catalana de Turisme ofereix a les empreses i entitats turístiques catalanes la possibilitat de treballar conjuntament en la promoció i comercialització exterior per tal de fomentar el posicionament internacional de Catalunya com a destinació.

Els salons internacionals són un aparador per a l’establiment de contactes, el coneixement de l’oferta sectorial, el llançament de projectes o la difusió d’informació, fet que genera oportunitats de negoci. A través de la presència en fires especialitzades i genèriques l’ACT ofereix a les empreses i entitats turístiques catalanes la possibilitat de treballar conjuntament en la promoció i comercialització exterior. L’assistència en salons especialitzats en productes (turisme actiu, golf, natura, gastronomia, negocis,...) permet donar a conèixer la diversitat de l’oferta catalana de manera segmentada.

El calendari firal per al proper any 2023 inclou l’assistència a les fires de negocis més importants, com ara l’IMEX, de Frankfurt, o l’IBTM, de Barcelona. Des de fa uns anys, la Direcció General de Turisme de la Generalitat prioritza aquells salons que puguin consolidar mercats i segments estratègics, així com potenciar la presència en potencials nous emissors.