El Grup Caixa d'Enginyers, cooperativa de crèdit i de serveis financers i asseguradors, ha obtingut un benefici net d'11,6 milions d'euros, un 10,5% més que l'any anterior, els que han estat qualificats per la companyia com "resultats històrics". Segons el seu president, Josep-Oriol Sala, l'entitat financera ha experimentat un "creixement orgànic i sostingut, reforçant la nostra posició de referència dins de la banca cooperativa". I tot en un any complicat, en què "la tecnologia financera ha modificat les regles del joc", ha matisat.
"La introducció de la banca online no és suficient, les fintech han vingut a desafiar-nos", ha declarat en la presentació de resultats celebrada aquest dimarts a Barcelona. De fet, la companyia ha invertit per tercer consecutiu cinc milions d'euros en tecnologia i innovació i el departament tecnològic és el segon més gran del grup, només per darrere de l'àrea comercial.
Per la seva part, Joan Cavallé, director general del grup, ha assegurat que "estem satisfets perquè hem culminat el pla estratègic 2012-2015 i hem assolit amb notable èxit els objectius, hem tingut un creixement de la satisfacció dels socis i un fort increment orgànic de la solvència", entre altres aspectes.
Augment de socis
Cavallé ha explicat que la companyia ha assolit la xifra de 140.000 socis. El creixement dels socis –"el client és alhora el propietari", la clau del seu èxit, segons Sala- s'ha situat aquest 2015 en un 8,6%, un creixement un 20% superior amb sis noves oficines. Un fet que podria estar relacionat amb les diferents intervencions a les xarxes socials arran que les associacions de bancs i caixes alertessin abans de les eleccions sobre els riscos d'una possible independència de Catalunya. "Podem dir que l'any passat van venir un 20% més de socis o què algun els va explicar qui era Caixa d'Enginyers, la recomanació és el principal argument. La majoria venen pel boca-orella", apunta Cavallé.
En total, l'entitat disposa de 25 oficines, el 56% de les quals se situa en Catalunya. En un context de tancament de sucursals bancàries, i a la pregunta de si Caixa d'Enginyers s'endinsarà en aquesta tendència, Cavallé ha declarat que "seguirem obrint oficines, però 2016 és un any més de consolidació". En aquest sentit, Josep-Oriol Sala ha apuntat que "els socis ens demanen obrir més oficines, però el que intentem és que la inversió associada no trenqui l'estabilitat de la caixa".
De fet, segons les xifres presentades, el 90% dels socis de Caixa d'Enginyers es relaciona amb l'entitat en entorns digitals, "no és un paràmetre que hagi augmentat massa perquè ha estat sempre un paràmetre històric", ha recordat Cavallé. En conjunt, el 70% de les seves transaccions s'han fet a través de la banca electrònica, la clàssica. Només el 5% de les operacions s'ha registrat a les oficines, una xifra que disminueix, ja que l'any passat era d'un 6%.
Quant a la resta de xifres del 2015, destaca la baixada del seu volum de negoci: creix el crèdit a la clientela però cau el valor representatiu del deute i les xifres de captació de recursos. El volum de negoci ha estat de 4.982 milions d'euros durant el 2015, un 1,33% menys; mentre que els recursos gestionats de clients creixen un 9,5% fins als 3.373 milions d'euros, i el crèdit un 2,72% fins als 1.429 milions d'euros. La taxa de morositat de la companyia és del 3,53% enfront del 10,3% del sector, "el que veiem és que estem en una situació estable i amb tendència creixent", ha remarcat el director general.
"La introducció de la banca online no és suficient, les fintech han vingut a desafiar-nos", ha declarat en la presentació de resultats celebrada aquest dimarts a Barcelona. De fet, la companyia ha invertit per tercer consecutiu cinc milions d'euros en tecnologia i innovació i el departament tecnològic és el segon més gran del grup, només per darrere de l'àrea comercial.
Per la seva part, Joan Cavallé, director general del grup, ha assegurat que "estem satisfets perquè hem culminat el pla estratègic 2012-2015 i hem assolit amb notable èxit els objectius, hem tingut un creixement de la satisfacció dels socis i un fort increment orgànic de la solvència", entre altres aspectes.
Augment de socis
Cavallé ha explicat que la companyia ha assolit la xifra de 140.000 socis. El creixement dels socis –"el client és alhora el propietari", la clau del seu èxit, segons Sala- s'ha situat aquest 2015 en un 8,6%, un creixement un 20% superior amb sis noves oficines. Un fet que podria estar relacionat amb les diferents intervencions a les xarxes socials arran que les associacions de bancs i caixes alertessin abans de les eleccions sobre els riscos d'una possible independència de Catalunya. "Podem dir que l'any passat van venir un 20% més de socis o què algun els va explicar qui era Caixa d'Enginyers, la recomanació és el principal argument. La majoria venen pel boca-orella", apunta Cavallé.
En total, l'entitat disposa de 25 oficines, el 56% de les quals se situa en Catalunya. En un context de tancament de sucursals bancàries, i a la pregunta de si Caixa d'Enginyers s'endinsarà en aquesta tendència, Cavallé ha declarat que "seguirem obrint oficines, però 2016 és un any més de consolidació". En aquest sentit, Josep-Oriol Sala ha apuntat que "els socis ens demanen obrir més oficines, però el que intentem és que la inversió associada no trenqui l'estabilitat de la caixa".
De fet, segons les xifres presentades, el 90% dels socis de Caixa d'Enginyers es relaciona amb l'entitat en entorns digitals, "no és un paràmetre que hagi augmentat massa perquè ha estat sempre un paràmetre històric", ha recordat Cavallé. En conjunt, el 70% de les seves transaccions s'han fet a través de la banca electrònica, la clàssica. Només el 5% de les operacions s'ha registrat a les oficines, una xifra que disminueix, ja que l'any passat era d'un 6%.
Quant a la resta de xifres del 2015, destaca la baixada del seu volum de negoci: creix el crèdit a la clientela però cau el valor representatiu del deute i les xifres de captació de recursos. El volum de negoci ha estat de 4.982 milions d'euros durant el 2015, un 1,33% menys; mentre que els recursos gestionats de clients creixen un 9,5% fins als 3.373 milions d'euros, i el crèdit un 2,72% fins als 1.429 milions d'euros. La taxa de morositat de la companyia és del 3,53% enfront del 10,3% del sector, "el que veiem és que estem en una situació estable i amb tendència creixent", ha remarcat el director general.
Subscriu-te de franc a VIA Empresa i rebràs al teu correu les nostres millors històries, reportatges i entrevistes, a més d’altres avantatges exclusius per a subscriptors.
Abans d'enviar-nos les teves dades llegeix la següent informació INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES Responsable del tractament: TOTMEDIA COMUNICACIÓ, S.L. Finalitat del tractament: Atendre les sol·licituds d'informació que els usuaris d'aquest formulari ens enviïn. Legitimació: Consentiment de l'interessat en enviar-nos el formulari amb les seves dades. Destinataris: El personal, la direcció de l'empesa i els prestadors de serveis necessaris per complir amb les nostres obligacions. No cedirem les seves dades a tercers. Drets que l'assisteixen: Té dret a accedir, rectificar i/o suprimir les seves dades, així com altres drets, com s'explica detalladament a la política de privacitat, dirigint-se a privacitat@totmedia.cat. Informació addicional: Per a més informació consultin la política de privacitat.