08
de Setembre
de
2016
Act.
08
de Setembre
de
2016
El director d'Innovació i Estratègia de Producte de Cellnex Telecom, Òscar Pallarols, ha apostat per avançar cap a les xarxes 5G per facilitar les accions quotidianes dels usuaris.
En el 30 Trobada de Telecomunicacions i Economia Digital d'Ametic celebrat aquest dilluns i dimarts a Santander, Pallarols ha destacat el paper de Cellnex com a facilitador i accelerador del canvi que les noves tecnologies de connectivitat han propiciat en els productes, serveis i models de negoci tradicionals, ha informat Cellnex en un comunicat.
A manera d'exemple, ha citat l'evolució de la capacitat i velocitat de transmissió de dades, que ha motivat que amb les xarxes 3G la descàrrega d'una pel·lícula de 120 minuts trigués fins a 26 hores, mentre que amb el futur 5G aquesta operació trigarà previsiblement menys de quatre segons.
Ha assegurat que el camí a les xarxes 5G convertirà les ciutats en centres d'alta densitat digital, i es crearà un nou model d'emplaçament urbà per a la transmissió del senyal a l'aire lliure i en interiors amb tecnologies com les small cells i els Sistemes d'Antenes Distribuïdes, que permetrà millorar l'oferta de serveis i l'experiència de l'usuari.
TDT
També ha participat en aquesta jornada el director d'Unitat de Negoci d'Espanya, Josep Ventosa, que ha abordat el futur de la Televisió Digital Terrestre (TDT) i l'estratègia a llarg termini per a la banda UHF.
Ha indicat que les indústries culturals i creatives són un ecosistema innovador que representen el 6,8% del PIB europeu i el 6,5% de l'ocupació, i que el 80% dels continguts els financen els radiodifusores.
Així mateix, ha assegurat que la TDT està preparada per innovar i mantenir la seva competitivitat per seguir sent el pilar bàsic del model audiovisual europeu en l'horitzó 2030.
En el 30 Trobada de Telecomunicacions i Economia Digital d'Ametic celebrat aquest dilluns i dimarts a Santander, Pallarols ha destacat el paper de Cellnex com a facilitador i accelerador del canvi que les noves tecnologies de connectivitat han propiciat en els productes, serveis i models de negoci tradicionals, ha informat Cellnex en un comunicat.
A manera d'exemple, ha citat l'evolució de la capacitat i velocitat de transmissió de dades, que ha motivat que amb les xarxes 3G la descàrrega d'una pel·lícula de 120 minuts trigués fins a 26 hores, mentre que amb el futur 5G aquesta operació trigarà previsiblement menys de quatre segons.
Ha assegurat que el camí a les xarxes 5G convertirà les ciutats en centres d'alta densitat digital, i es crearà un nou model d'emplaçament urbà per a la transmissió del senyal a l'aire lliure i en interiors amb tecnologies com les small cells i els Sistemes d'Antenes Distribuïdes, que permetrà millorar l'oferta de serveis i l'experiència de l'usuari.
TDT
També ha participat en aquesta jornada el director d'Unitat de Negoci d'Espanya, Josep Ventosa, que ha abordat el futur de la Televisió Digital Terrestre (TDT) i l'estratègia a llarg termini per a la banda UHF.
Ha indicat que les indústries culturals i creatives són un ecosistema innovador que representen el 6,8% del PIB europeu i el 6,5% de l'ocupació, i que el 80% dels continguts els financen els radiodifusores.
Així mateix, ha assegurat que la TDT està preparada per innovar i mantenir la seva competitivitat per seguir sent el pilar bàsic del model audiovisual europeu en l'horitzó 2030.