• Empresa
  • Cellnex i la Taula del Tercer Sector amplien conveni per l'habitatge social

Cellnex i la Taula del Tercer Sector amplien conveni per l'habitatge social

Les entitats socials detecten algunes incidències vinculades a les condicions d’habitabilitat i i a les condicions de confort de les persones que hi viuen

Ampliaran fins a 50 el nombre d’habitatges socials equipats amb diversos sensors | iStock
Ampliaran fins a 50 el nombre d’habitatges socials equipats amb diversos sensors | iStock
Redacción VIA Empresa
Barcelona
13 de Maig de 2019

Cellnex Telecom i les quatre entitats socials integrades a la Taula del Tercer Sector que han estat treballant durant el 2018 en el projecte pilot de sensorització d’habitatges socials han acordat ampliar l’abast del projecte per tal de seguir avançant en l’aplicació de la connectivitat i les tecnologies vinculades a l’Internet de les Coses (IoT) en aquest tipus de llars, especialment adreçades a col·lectius amb risc d’exclusió social, segons han informat en un comunicat.

 

Fruit de l’acord, Cellnex i les quatre entitats socials que van impulsar la iniciativa el desembre de 2017, a través del projecte m4Social, ampliaran fins a 50 el nombre d’habitatges socials equipats amb diversos sensors que permeten recollir i monitoritzar dades vinculades a l’eficiència energètica, la temperatura, la humitat i el nivell de CO2 entre d’altres indicadors, facilitant la tutorització d’aquestes llars “connectades” per part de les entitats socials. El projecte també inclou la plataforma IoT necessària per la monitorització de les dades a distància i l’emmagatzematge, així com el quadre de comandament a partir del qual es pot tractar la informació, generar indicadors i extreure’n conclusions.

 

Mitjançant els sensors -i aquesta plataforma IoT-, les entitats poden anticipar qualsevol situació anòmala o bé de risc, optimitzar l’ús dels recursos i prendre decisions de possibles actuacions en funció dels paràmetres obtinguts. En aquest sentit, les entitats socials que han participat en el pilot, ja han pogut detectar a través del sistema, analitzar i resoldre proactivament algunes incidències vinculades a les condicions d’habitabilitat d’aquests habitatges i al confort de les persones que hi viuen així com també prendre mesures de millora continua per tal d’evitar situacions similars en el futur.

Precisament a través de la primera fase del projecte, el grup de treball ha pogut validar com a través de l’aplicació de l’IoT es pot millorar el confort ambiental dels habitatges i minimitzar la despesa energètica. I també com pot ajudar a les entitats socials a optimitzar el manteniment del parc d’habitatges, amb l’establiment de criteris operatius individualitzats que permetin l’arranjament i la comprovació de l’eficàcia de les mesures adoptades. I sobretot, minimitzar risc d’accidents domèstics o situacions anòmales a través dels avisos o alarmes que es generen a la plataforma a través de qualsevol dels sensors implementats.