• Empresa
  • L'empresa catalana que trenca les regles en la venda de banys

L'empresa catalana que trenca les regles en la venda de banys

Amb la segona generació agafant les regnes, Cerygres vol transformar el sector dels banys amb un mètode pioner

Jordi Zaragoza, director general, i Josep Zaragoza, fundador, de Cerygres | Cedida
Jordi Zaragoza, director general, i Josep Zaragoza, fundador, de Cerygres | Cedida
Bernat Bella
Periodista
02 de Desembre de 2024

"No volíem fer el mateix de sempre, és la nostra manera de ser". És la filosofia del grup Cerygres, una empresa familiar dedicada al món de la ceràmica que arriba als 40 anys de vida amb un nou mètode revolucionari per les reformes de banys. La seva nova proposta, batejada com a QueEasy, planteja 25 carrets diferents amb dissenys de banys ja complets per vendre'ls per talla segons la mida de l'espai de cada client. 

 

El 2023, Cerygres, amb seu central a Molins de Rei, va facturar 6,7 milions d'euros. El 2025, amb l'impuls d'aquesta nova línia amb la marca Queràmic, preveu arribar als 9 milions. Tot plegat sota la batuta de Josep Zaragoza, fundador de l'empresa, i ja amb la segona generació, Jordi Zaragoza, al vaixell. 

Un "cul inquiet"

Després de trenta anys centrats en la ceràmica i una relació amb magatzems i distribuïdors, van decidir que era el moment d'impulsar una marca pròpia fa nou anys. "Volíem tenir més relació amb el client i amb el professional", expliquen pare i fill, que detallen que des del 2001 ja comptaven amb dues botigues, a Molins i a Barcelona. El sector del bany va créixer especialment, arribant a ser líders en la distribució i venda de productes, revestiments i sòls ceràmics. 

 

Però no es volien quedar aquí i, el 2022, quan havien d'afrontar la remodelació de la botiga de Barcelona, van pensar com fer un pas endavant. "El meu pare és un cul inquiet, li agraden els nous projectes i la tecnologia, per ser els més pioners", explica el Jordi. I així van estar treballant durant dos anys en el nou mètode.

Una idea revolucionària

Fins que van idear QueEasy, o el que és el mateix, més d'una vintena de banys ja preparats i que s'adapten a la mida que vulgui el client. Paquets tancats, que no provoquen sorpreses en els preus i no requereixen temps d'espera inacabables. "És absolutament innovador", afegeix. De fet, estan en tràmits d'aconseguir la patent europea.

Però quina és la diferència amb els banys que ja hi ha en exposicions d'altres botigues? "En tots els altres llocs, hi ha propostes de combinacions, però no són banys predissenyats que permetin veure com quedaran", destaquen el Jordi i el Josep, que resumeixen que ells concentren tota l'oferta en 25 dissenys: "El client només ha de trobar la seva talla i en 48 hores ho podem entregar". "Una cosa seria la carta d'un restaurant i nosaltres oferim el menú", resumeixen. Aquesta idea l'han portat a la botiga de Barcelona i per internet. 

Josep Zaragoza: "No hem descobert la roda. Però hi hem arribat pensant en la problemàtica que té el consumidor"

L'esperit emprenedor i tecnològic del pare ha permès elaborar aquesta proposta, on la tecnologia és primordial, ja que no hi ha diferenciació entre les propostes a la botiga física i a la virtual. "Hem portat la tecnologia a la botiga, en un sector on hi ha poca innovació i que es fa el mateix de fa cent anys. És un canvi necessari", detallen. Entre altres, incorporen un codi QR a la seva proposta perquè el client vegi com li quedarà en el seu ambient. 

"No hem descobert la roda. Però hi hem arribat pensant en la problemàtica que té el consumidor", reconeixen pare i fill, que emfatitzen que un dels motors del canvi ha estat voler "millorar l'experiència del client". "El consumidor cada vegada compra més per internet i nosaltres combinem les dues parts. Portem el procés de comprar fàcil, àgil i econòmic del món digital al físic. Pots comprar un bany com comprar una samarreta: saps el preu, evites l’error i és més econòmic. En trenta minuts pots escollir un bany", rematen, per assegurar que és una revolució. 

Següent parada: País Valencià

De fet, estan convençuts que canviarà la forma de vendre banys arreu: "És un trencament amb la nostra forma de treballar dels últims quaranta anys". A més, destaquen que és un model escalable fàcilment i ja treballen per expandir-se cap al País Valencià: "Amb els carrets ja preparats, és senzill i econòmic muntar botigues".

 Josep Zaragoza: "És preferible perdre una venda que no donar un mal consell"

La innovació no és l'únic valor que defensen els Zaragoza per explicar els 40 anys de trajectòria de Cerygres. Si el Jordi destacava del seu pare ser un "cul inquiet", també resumeix la filosofia que ha aportat la seva mare: "Ha inculcat la manera d’atendre els clients i el respecte. Són els dos punts claus per arribar als quaranta anys i continuar endavant". 

Ho resumeix amb aquesta sentència: "És preferible perdre una venda que no donar un mal consell i que el client acabi insatisfet". Una filosofia que traslladen a la trentena de treballadors: "Sempre han de dir la veritat. El nostre propòsit no ha sigut mai facturar milions d'euros, sinó ser honestos, fer-ho bé i guanyar-nos la vida". Un fer-ho bé que ara implanten amb un triple balanç: econòmic, social amb l'entorn i el poble i mediambiental. "Intentem canviar el sector", conclouen.