
El lema “vestim els teus productes” defineix la raó de ser de Cideyeg Packaging, una empresa familiar amb seu a Terrassa que, el 2022, va celebrar més de 60 anys d'experiència en la fabricació d'envasos de cartó compacte per a grans marques de l'alta cosmètica, perfumeria, farmàcia i alimentació prèmium. Des dels seus inicis, amb el fundador Salvador Vilanova al capdavant, la companyia ha evolucionat per convertir-se en un referent del sector i oferir solucions d'alt valor afegit, amb una ferma aposta per la sostenibilitat. Avui dia, l'empresa continua aquest llegat amb les noves generacions.
Tot va començar als anys 60, en plena expansió de la indústria tèxtil al Vallès. En aquell moment, el Sr. Vilanova va veure la necessitat de crear una empresa dedicada al pack de les mercaderies produïdes per les fàbriques de la zona, amb l’objectiu de facilitar-ne l’emmagatzematge, el transport i la distribució. L'emprenedor, inicialment al capdavant d’Estudios Gráficos i, anys més tard, d’Envases Gráficos, les va fusionar per fundar l’actual Cideyeg SA.
El lema “vestim els teus productes” defineix la raó de ser de Cideyeg Packaging
Actualment, des de la nau de 10.000 metres quadrats i que funciona les 24 hores del dia, la companyia gestiona internament tot el procés de producció, des de la recepció de la comanda fins al transport final. Amb una plantilla de 140 treballadors i una fabricació de 400 milions de packs l'any, l'empresa ha consolidat una cartera de clients fidels i genera packaging de cartó per a marques prèmium i de gran consum. A més, compten amb Heidelberg, una empresa alemanya líder en solucions d’impressió, com a soci tecnològic. També compten amb un total de cinc màquines impressores d’aquesta tecnologia amb més de 33 cossos d’impressió actius per a poder nodrir dels millors acabats en tots els packs.
El valor del packaging en el mercat actual és indiscutible, i Cideyeg ho entén com un element essencial de l'experiència del consumidor. El disseny, la combinació de paper i cartó, els relleus i els acabats són aspectes clau que marquen la diferència en un mercat altament competitiu. Des de l'organització, defensen que el packaging és una eina clau de màrqueting i captació. En aquest sentit, acompanyen i assessoren en concepte de màrqueting perquè les marques puguin lluir més i millor en el lineal.

Amb una estratègia centrada en el Business to Business (B2B), l'entitat del Vallès ofereix solucions que permeten a les marques destacar tant en el punt de venda com en l'experiència d'unboxing online. A més, el 2024 es van servir 400 milions de packs a tots els seus clients que han arribat arreu del món.
El disseny, la combinació de paper i cartó, els relleus i els acabats laminats són aspectes clau que marquen la diferència
Tal com declaren els actuals responsables a VIA Empresa, l'assessorament a companyies, la capacitat de reacció en totes les circumstàncies, ser una empresa puntera, continuar amb el llegat familiar i apostar per la sostenibilitat són els pilars fonamentals de l'organització. Amb una instal·lació de 1.000 plaques solars a la seva coberta i la certificació en matèries primeres sostenibles, Cideyeg aposta per un model de producció responsable. Aquesta filosofia no només minimitza l'impacte mediambiental, sinó que també ressona amb els valors de les marques amb les quals treballa, garantint que el packaging sigui tan atractiu com eco-friendly. A més, la maquinària és lliure de CO₂.

Un dels reptes més grans que afronta la companyia és la transició generacional i la manca de relleu en oficis especialitzats en moltes de les indústries del país, així com la formació de nous professionals que s'ha convertit en una prioritat. Amb el suport del gremi, dins del qual Cideyeg Packaging hi forma part activament, s'estan impulsant iniciatives per fer atractiu aquest ofici i garantir la continuïtat d'una feina que combina tradició i innovació.
Finalment, els estoigs de Cideyeg no són només una protecció, sinó una aposta per la qualitat i l’exclusivitat, presentant cada producte com una autèntica joia. En un mercat on el packaging juga un paper clau en la comunicació i la venda, l’empresa continua innovant per oferir solucions a les marques més exigents. I els seus 60 anys de trajectòria ho demostren.