La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha multat amb un total de 194,15 milions d'euros a diferents societats dels grups Amazon i Apple per pactar i executar determinades restriccions de la competència en el mercat en línia o market place d'Amazon a l'Estat que afecten tercers venedors de productes Apple i a productes competidors de la firma de la poma.
En concret, la multa a les societats d'Apple s'enfila fins als 143,64 milions d'euros, mentre que la imposada a les d'Amazon és de 50,51 milions. Segons ha informat l'organisme, ambdues empreses van acordar incloure una sèrie de clàusules als contractes que regulen les condicions d'Amazon com a distribuïdor d'Apple que van afectar la venda de productes d'Apple i d'altres marques a la web d'Amazon Espanya.
La multa a les societats d'Apple s'enfila fins als 143,64 milions d'euros, mentre que la imposada a les d'Amazon és de 50,51 milions
D'una banda, van restringir "injustificadament" el nombre de revenedors de productes Apple a la web d'Amazon a Espanya i, de l'altra, van limitar els espais publicitaris on es poden anunciar productes competidors d'Apple, ha detallat la CNMC. Finalment, van limitar la possibilitat que Amazon dirigeixi campanyes de màrqueting a clients de productes d'Apple a la seva web a l'Estat per oferir productes competidors d'altres marques.
Aquesta és la segona multa més alta que ha imposat la CNMC a la seva història, només superada per la de 203,6 milions d'euros aplicada a sis de les principals constructores d'Espanya per alterar durant més de 25 anys el procés competitiu a les licitacions de construcció d'infraestructures.
Contra aquesta resolució es pot interposar directament recurs contenciós administratiu davant l'Audiència Nacional en el termini de dos mesos a partir de l'endemà de la notificació segons indica la CNMC. Fonts d'ambdues companyies han assenyalat a Europa Press la seva intenció de recórrer la multa imposada per l'organisme en estar completament en desacord amb ella.