• Empresa
  • Coca-Cola vol que les begudes baixes en sucre representin el 50% de les seves vendes

Coca-Cola vol que les begudes baixes en sucre representin el 50% de les seves vendes

La firma considera "discriminatoris" els impostos dirigits als refrescos i adverteix que "no són l'eina adequada per introduir canvis en els hàbits de consum"

Un conjunt d'ampolles de vidre de Coca-Cola a la fàbrica de Martorelles | ACN
Un conjunt d'ampolles de vidre de Coca-Cola a la fàbrica de Martorelles | ACN
ACN
Martorelles
13 de Novembre de 2018
Act. 14 de Novembre de 2018

Coca-Cola s'ha fixat l'objectiu que l'any 2025 les begudes baixes en sucre o sense aquest element representin el 50% del total dels productes que la companyia ven a l'Estat espanyol. Així ho ha assegurat el director d'Afers Públics, Comunicació i Sostenibilitat de la firma, Pelayo Bezanilla, en una roda de premsa que s'ha celebrat a la planta de Martorelles. El directiu ha criticat que alguns governs apliquin impostos sobre les begudes ensucrades en considerar que "no són l'eina adequada per combatre els hàbits de consum" i ha defensat que les industries siguin "proactives" i capaces d'oferir "més opcions" als consumidors. També ha destacat el compromís de Coca-Cola amb la sostenibilitat i ha recordat que el 100% dels envasos del grup són reciclables. En aquests sentit, ha anunciat que properament es posarà en marxa una campanya per conscienciar els consumidors.

 

Pelayo Bezanilla i Ana Callol, responsables de Coca Cola | ACN

Pelayo Bezanilla i Ana Callol, responsables de Coca Cola | ACN

 

Un any després de la posada en marxa del nou pla estratègic de sostenibilitat de la companyia, batejat amb ell nom d'Avancem, Coca-Cola es mostra satisfeta dels objectius assolits. "Hem basat la nostra estratègia en el consumidor, en oferir més opcions de begudes, menys sucres, més informació i envasos més petits", ha explicat Bezanilla, director d'Afers Públics, Comunicació i Sostenibilitat de Coca-Cola en la presentació de l'Informe de Sostenibilitat de l'empresa, que s'ha fet a la planta de Martorelles.

En aquesta línia, Coca-Cola ha reduït la quantitat de sucre de les seves begudes un 6,8% des de 2015 i s'ha fixat arribar al 12% el 2020. A més, s'ha marcat l'objectiu que el 2025 el 50% de les seves vendes corresponguin a opcions baixes en calories o sense calories. A l'Estat, les begudes baixes en sucres o sense aquest element, ja representen el 41 % de les vendes totals.

L'empresa també segueix treballant per diversificar els envasos i oferir diferents formats: "Recentment hem tret l'envàs mini en una llauna de 250 mil·lilitres", comenta Bezanilla que explica que l'empresa ja té una vintena d'opcions perquè els consumidors puguin "regular la seva ingesta de sucres afegits".

Segons els responsable de Coca-Cola aquest és el camí per aconseguir canviar les tendències de consum de sucres, i no "els impostos dirigits als refrescos que són discriminatoris i no compleixen l'objectiu de salut públic que persegueixen", remarca. Bezanilla adverteix que "no són l'eina adequada" per modificar els hàbits de consum.

Fomentant el reciclatge

Per la seva banda, Ana Callol, directora corporativa de Relacions Institucionals, Comunicació i Sostenibilitat ha destacat el compromís amb el medi ambient de la firma. "El 100% dels nostres envasos continua sent reciclable", ha comentat la responsable de l'empresa que ha recordat que la firma segueix oferint envasos de vidre reutilitzables. "El 92% de les ampolles de vidre que posem al mercat són d'aquest tipus", ha explicat.

Una de les línies de producció de la planta de Coca-Cola de Martorelles | ACN

Una de les línies de producció de la planta de Coca-Cola de Martorelles | ACN

En aquest sentit, Callol ha anunciat que properament la firma posarà en marxa una nova campanya per conscienciar els consumidors sobre la importància de reciclar. "Els taps de les ampolles contindran un missatge per recordar—ho", ha apuntat.

Altres fites assolides per l'empresa i que queden recollides en l'Informe de Sostenibilitat que s'ha presentat aquest dimarts, són l'increment de la xifra de dones que ocupen alts càrrecs a la companyia, en concret un 38%; la reducció en un 12,4% de la ràtio de consum d'aigua per litre de producte produït des de 2010; l'ús d'energies 100% renovables en les seves plantes o la reducció en un 38,5% de gasos contaminants.

Inversió de 2,5 milions d'euros a Martorelles

La planta de Martorelles és una de les més punteres de la companyia. Es va posar en marxa l'any 2006, disposa d'onze línies de producció i té 240 empleats. "Té dos projectes d'optimització energètica molt destacats i que són la il·luminació amb sensors d'activitat i llums de baix consum i el connector biològic que és un projecte de preservació de la biodiversitat i la natura", afirma Callol.

En els darrers anys l'empresa ha invertit 2,5 milions d'euros per adequar aquestes instal·lacions a les exigències mediambientals de la companyia i que també inclouen processos per alleugerir la producció d'envasos.