• Empresa
  • Coca-Cola duplica els beneficis

Coca-Cola duplica els beneficis

La companyia atribueix la millora de les xifres a l'adquisició d'Amatil, així com a un escenari de menors restriccions

Un conjunt d'ampolles de vidre de Coca-Cola a la fàbrica de Martorelles. | ACN
Un conjunt d'ampolles de vidre de Coca-Cola a la fàbrica de Martorelles. | ACN
ACN
Barcelona
16 de Febrer de 2022
Act. 16 de Febrer de 2022

Coca-Cola Europacific Partners va registrar un benefici net de 1.302 milions d'euros el 2021, un 58,5% més que l'exercici anterior, i va incrementar un 30% el seu volum de vendes, fins als 13.763 milions d'euros. La companyia atribueix la millora de les xifres a l'adquisició de l'embotelladora australiana d'Amatil, així com a un escenari de menors restriccions i a un cicle econòmic més suau. No obstant això, també apunta que l'aparició de la variant òmicron va alentir la recuperació al quart trimestre, especialment al canal d'hotels, restaurants i cafeteries (Horeca). Pel que fa a la península Ibèrica i Andorra, les vendes van créixer un 15% en termes interanuals, situant-se en els 2.495 milions d'euros.

Malgrat l'aparició de la sisena onada de la covid-19 i les consegüents restriccions, la multinacional va aconseguir incrementar el seu volum de facturació durant el quart trimestre. Entre octubre i desembre, les vendes del grup a escala global van créixer un 11,5% respecte a l'exercici anterior, fins als 3.896 milions d'euros, mentre que a la península Ibèrica i Andorra van augmentar un 22%, fins als 631 milions d'euros.

Pel conseller delegat de l'empresa, Damian Gammell, el 2021 ha estat "un any extraordinari per Coca-Cola Europacific Partners". "La sòlida recuperació dels ingressos, el creixement del marge operatiu i una notable generació de flux de caixa demostren que, malgrat que ens trobem en un entorn complicat, tenim un bon comportament", ha afegit. En aquest sentit, ha subratllat que els resultats també reflecteixen "l'èxit" de l'adquisició de l'embotelladora Amatil i la companyia confia incrementar entre un 6% i un 8% el seu volum de vendes de cara a 2022.