Coca-Cola Europacific Partners ha obtingut un benefici net comptable de 811 milions d'euros el primer semestre de l'any, un 5% menys que els primers sis mesos del 2023, quan va assolir els 854 milions de benefici, segons ha informat l'empresa a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). En termes comparables, el benefici net va augmentar un 9,1% entre gener i juny fins als 924 milions. D'altra banda, els ingressos comptables de l'embotelladora han augmentat un 9,5% fins als 9.828 milions mentre que el benefici operatiu va caure un 2,4% fins als 1.142 milions pels costos de la transformació del negoci.
El bon comportament del mercat d'Austràlia i Pacífic, amb les Filipines al capdavant, ha compensat la disminució del volum a Europa. Tot just fa un any, la companya va anunciar l'adquisició de Coca-Cola Beverages Philippines, principal embotelladora de la marca al país.
La filial de la companyia americana de refrescos a Europa ha atribuït el lleuger descens del volum, conseqüència de les adverses condicions climàtiques. El creixement dels ingressos per caixes unitat aquesta primera meitat de l'any ha comptat amb el suport de l'increment dels preus aplicats en el període. Els volums de Sprite, Aquarius, Powerade i Royal Bliss i han tingut un comportament destacat el primer semestre. També van contribuir al creixement Monster i Powerade.
El bon comportament del mercat d'Austràlia i Pacífic, amb les Filipines al capdavant, ha compensat la disminució del volum a Europa
Damian Gammel, conseller delegat de l'embotelladora, ha destacat que els resultats del primer semestre són "sòlids" i permeten mantenir les previsions econòmiques per al 2024. "De cara al futur, seguim ben posicionats per operar en categories que es mantenen fortes. Continuem invertint per créixer i comptem amb importants plans comercials per a aquest any i els següents amb què seguir captant clients i consumidors".
A més, ha afegit que l'empresa continua centrada en el creixement rendible dels ingressos, gestionant activament els preus i despeses promocionals per continuar sent assequibles i rellevants pels consumidors.