Coca-Cola Europacific Partners continua pujant. Segons ha reportat l'empresa a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), el passat 2023 van obtenir un benefici net de 1.669 milions d'euros, és a dir, un 9,5% més que el 2022. Uns resultats que confirmen el creixement presentat l'any anterior, quan el negoci de Coca-Cola a Europa ja va repuntar un 26%.
Les dades van en sintonia amb l'increment de benefici net que ha presentat la companyia. En total, Coca-Cola com a empresa va augmentar el seu benefici net un 9%, arribant fins als 1.701 milions d'euros. També van créixer els ingressos comptables: 18.302 milions d'euros, un 5,5% més que el 2022, quan la gegant de la beguda va facturar 17.320 milions. D'altra banda, el benefici operatiu comptable del 2023 va ser de 2.339 milions d'euros, un 12% més, mentre que en termes comparables es va situar en 2.373 milions d'euros, un 11% superior.
Continuen expandint-se al mercat
El conseller delegat de Coca-Cola Europacific Partners, Damian Gammell, ha assegurat que la companyia està ben "situada" per a l'exercici d'aquest any "i els següents", ja que són "més forts i millors, més diversos i sòlids". I la realitat així ho indica. Any rere any, Coca-Cola Europacific Partners suma nous actius. A més d'augmentar el seu benefici net, aquest 2023 també han confirmat a la CNMV l'adquisició de l'embotelladora Coca-Cola Beverages Philippines, conjuntament amb Aboitiz Equity Ventures (AEV).
No és la primera transacció d'aquestes característiques per a la companyia. L'any 2021 ja van comprar Amatil, un negoci que va permetre Coca-Cola Europacific Partners operar en 16 països més, i arribar a mercats llunyans com Austràlia, Indonèsia o Nova Zelanda, entre d'altres. Tot i néixer l'any 2016, CCEP és des de fa uns anys l'embotelladora mundial de Coca-Cola que més volum factura.