Segons Marc Argemí, les xarxes socials són l'hàbitat que estava esperant el rumor per recuperar la seva hegemonia en el competitiu món de la informació. L'autor del llibre 'El sentido del rumor. Cuando las redes sociales ganan a las encuestas (Ed. Península, 2017) argumenta que la conversa de Twitter pot reflectir tendències i fins i tot realitzar estimacions de vot: "El Big Data està transformant la demoscòpia".
El llibre exposa alguns exemples d'anàlisi de converses digitals per millorar la comunicació de les empreses i institucions, així com la primera prova de monitoratge i anàlisi de tendències en un context electoral. Primer van ser les eleccions municipals de Barcelona el maig del 2015, després les eleccions generals del dia 20 i finalment el referèndum sobre la permanència del Regne unit a la Unió Europea. En tots els casos, gràcies a l'anàlisi Big Data de la conversa a les xarxes socials van aconseguir preveure els resultats.
De les eleccions municipals de Barcelona van aprendre algunes lliçons:
- Analitzar la conversa a les xarxes socials és tècnicament possible.
- Aquesta anàlisi serà més precisa i més valuosa en la mesura que tinguem més volum i eliminem el soroll.
- S'hauria d'analitzar qui conversa amb qui.
Segons el soci director de Sibilare, consultora de comunicació especialitzada en credibilitat i Big Data, l'anàlisi de la conversa a les xarxes socials no és la panacea i no substitueix els mètodes d'anàlisi existents; ara bé, sí que els complementa.
Argemí conclou que davant d'aquest volum de dades i informació necessitem desenvolupar el sentit del rumor per sobreviure. "Aprendre a interpretar les xarxes socials com el que són: la versió digital de la cafeteria de la plaça major; aquell espai on els ciutadans expressen les seves opinions en veu alta".