Estem davant la revolució de la cadena de subministrament? La intel·ligència artificial ha transformat el món empresarial, especialment en ajudar a minimitzar costos i riscos. Moltes empreses de gran consum ja han incorporat el poder de les dades i la intel·ligència artificial en la seva rutina diària. Gràcies a aquestes tecnologies, ara poden generar ordres de compra perfectes amb només uns quants clics, cosa que permet al departament de compres saber què comprar, quan i a qui. Això no només estalvia hores de feina, sinó que també els permet prendre el control de les seves adquisicions i enfortir la seva cadena de subministrament, fent-les més competitives.
Davant d'aquest escenari, Valerdat, amb el suport de Barcelona Activa, sorgeix el 2021 per oferir a les empreses de gran consum i subministraments industrials una cadena de subministrament més eficient, resilient i, per descomptat, més rendible. Es tracta d'un programari de suport per a l'optimització de les compres, desenvolupat mitjançant intel·ligència artificial i dissenyat per ajudar les empreses a millorar la seva cadena de subministrament amb les noves tecnologies, fent-les més sostenibles i competitives. “El que hem fet és desenvolupar un assistent digital mitjançant la intel·ligència artificial per ajudar els departaments de compres en el seu dia a dia”, apunta Eduard Arán, físic, cofundador i CEO de la startup Valerdat, a VIA Empresa.
Un programari de suport per a l'optimització de les compres, desenvolupat mitjançant intel·ligència artificial
L’equip de 15 persones, ubicat a Barcelona, no només té com a objectiu millorar la rendibilitat de les empreses, sinó també aconseguir uns millors resultats i reforçar la competitivitat. "Vam detectar un problema: les empreses generen una gran quantitat de dades, però els professionals de la cadena de subministrament i les compres sovint no compten amb sistemes adequats per analitzar aquesta informació", explica el CEO del projecte. Arán destaca que la intel·ligència artificial està transformant el model, analitzant constantment les dades i els canvis per no deixar passar cap oportunitat de reducció de costos.
L'emprenedor de Valerdat es va embarcar en una investigació per descobrir com les empreses poden aconseguir una cadena de subministrament més eficient, resilient i, per descomptat, més rendible. La seva missió era clara: ajudar les empreses a ser més rendibles i competitives de la manera més eficient possible. Aquesta nova iniciativa ofereix un enfocament intel·ligent de la supply chain que revoluciona la manera com les empreses de gran consum i subministraments Industrials com prenen el control de les seves compres.
Els plans de Valerdat per convertir-se en líder en assistència de compres
"A llarg termini, el nostre objectiu és convertir-nos en l’assistent essencial per a tots els departaments de compres", afirma el cofundador. Per al 2025, l'empresa vol expandir-se dels 30 clients actuals (20 a Catalunya i 10 a la resta d'Espanya) a 100 clients a les principals comunitats autònomes d’Espanya, amb serveis a partir de 1.000 euros mensuals. "El creixement de la facturació recurrent mensual en els últims 3 mesos ha estat del doble. En l'últim any, hem multiplicat per sis la facturació anual", afegeix. A més, el CEO indica que també busca una projecció europea i, amb la seva tecnologia innovadora, preveu que l’equip arribi a 20 persones a finals d’any.