A les grans ciutats, Barcelona entre elles, van apareixent una mena de botigues molt grans, en els carrers comercials més emblemàtics, ocupant locals en edificis singulars o arquitectònicament significatius, amb un disseny molt acurat. Són les botigues insígnia.
Una botiga insígnia és una botiga que es considera la més representativa d'una cadena de botigues o d'una marca, i el seu objectiu, més que no pas vendre productes, és vendre una imatge de marca.
Botiga insígnia és un calc de la forma original anglesa flagship store, una denominació metafòrica procedent de l'àmbit naval. En català, flagship és nau capitana, la nau a bord de la qual va qui comanda diverses naus de guerra. El castellà, per exemple, també ha optat per fer el calc (o traducció) de la metàfora (tienda insignia). El francès, en canvi, ha creat altres metàfores per anomenar aquest establiment: magasin étendard, magasin porte-drapeau, magasin porte-étendard, magasin phare o magasin vedette.
Com se'n diu de les 'flagship stores'?
Botigues en llocs clau i amb l'objectiu de vendre marca, així són els espais que empreses com H&M i Mango estan obrint arreu del món
21
d'Abril
de
2017
Act.
21
d'Abril
de
2017