• Empresa
  • Incertesa a la petita empresa per mantenir obert el negoci

Incertesa a la petita empresa per mantenir obert el negoci

Un 92% dels comerciants consultats per Pimec s'han vist obligats a incrementar preus per fer front a l'augment d'impostos

Un 92% dels comerciants consultats per Pimec s'han vist obligats a incrementar preus per fer front a l'augment d'impostos | iStock
Un 92% dels comerciants consultats per Pimec s'han vist obligats a incrementar preus per fer front a l'augment d'impostos | iStock
Redacción VIA Empresa
Barcelona
26 de Desembre de 2023

Una enquesta de la secció de comerç de Pimec apunta com la petita empresa té moltes dificultats per mantenir l’activitat, a causa de les noves normatives i l’augment d’impostos. El 92% de les persones consultades asseguren que les principals problemàtiques van lligades a l’àmbit laboral, l’ús d’envasos, la nova llei de benestar animal o la protecció de dades.  “És necessari legislar des de l’acostament, pensant en petit i coneixent l’impacte que poden tenir algunes d’aquestes mesures en el dia a dia dels establiments de proximitat”, descriu Antoni Torres. El president de PIMEC Comerç ha posat en valor la resiliència dels empresaris, ja que “fan el possible per adaptar-se a aquelles noves normatives que sorgeixen en un context econòmic difícil per l’augment del cost de vida”.

 

El president de la sectorial insisteix que “mantenir el tipus de societat que tenim no és possible sense els establiments de proximitat, perquè som un factor de cohesió social i si, en lloc de facilitar-nos el creixement se’ns penalitza, no s’està a favor del model que es declara voler tenir”. Pel que fa a les previsions de la campanya de Nadal i Reis, els comerciants la perceben amb incertesa. El 59% dels enquestats no poden afirmar si esperen una millor o pitjor previsió en comparació amb el 2022, mentre que el 36% manifesta que els resultats seran inferiors a la campanya anterior i el 5% que seran superiors. A banda, un 62% dels enquestats assegura que no ha notat cap variació significativa per la campanya de descomptes del Black Friday, però un 33% afirma que l'impacte ha estat negatiu.

Finalment, i pel que fa a la previsió de la situació del negoci, l'enquesta constata que en els pròxims sis mesos un 57% creu que la seva situació econòmica continuarà igual que ara, mentre que el 25% creu que empitjorarà i que el seu volum de negoci disminuirà. Un 11% dels comerciants enquestats considera que no podrà garantir la continuïtat del seu establiment i un 7% que la seva situació econòmica millorarà. Recentment, la Generalitat ha detectat irregularitats en el 71% de les empreses inspeccionades pel Black Friday. A través de l’Agència Catalana del Consum i la Direcció General de Comerç del Departament d’Empresa i Treball, l’administració ha dut a terme actuacions sobre 55 empreses del sector de l’electrònica de consum i d’articles per a la llar, tant amb botiga física com amb canal de venda per internet, analitzant i fent el seguiment de preus de 440 productes que tradicionalment concentren la major part dels descomptes en aquesta data. El monitoratge de preus es va iniciar un mes abans de la cita i es va perllongar fins al mateix dia del Black Friday.