L'Associació Catalana de l’Empresa Familiar del Retail, Comertia, ha celebrat aquesta nit els seus 15 anys de vida en un acte a l’Hotel Majestic de Barcelona. L’esdeveniment ha servit per fer repàs de la seva activitat i els reptes superats per les empreses associades al llarg d'aquests anys malgrat la crisi. Tot plegat per defensar la tasca d’aquestes companyies que “generen riquesa i benestar al nostre país i que aporten valor a la societat”, davant d'un “entorn amenaçat per formats i models disruptius amb avantatges competitius”.
En aquest sentit, el president de Comertia, Joan Carles Calbet ha incidit en la necessitat d’una major contundència davant de canals il·legals i el frau fiscal. En definitiva, “demanem equiparar la fiscalitat de les transaccions comercials amb independència del canal de venda emprat i de la ubicació de la seu de l’empresa”.
Aquest posicionament de Comertia ha comptat amb el suport de tres economistes com Oriol Amat, Josep Maria Gay de Liébana i Joan Tugores, que han aportat la seva visió sobre el rol del retail a Catalunya. En acabat, Comertia ha reclamat la col·laboració de l'administració per fer visible el lideratge i la singularitat de les marques catalanes en un context de globalització i homogeneïtzació del retail: “Demanem a l’administració que ens ajudi a fer visible aquest missatge davant dels ciutadans per tal de posar en valor la singularitat de les marques locals per poder preservar el patrimoni comercial i cultural del nostre país”, ha insistit Calbet.
Per finalitzar el seu discurs, el president de Comertia ha reivindicat una de les peticions històriques de l'entitat: “l'exempció o aplicació d'un tipus impositiu reduït dels beneficis no distribuïts com a principal forma de tenir un múscul financer de les empreses i no dependre de les entitats financeres.”
Reconeixement als socis veterans
Durant l'acte també s’ha fet el lliurament de reconeixements als socis que porten 10 anys a l'associació. En aquest cas, un guardó que han recollit companyies com Bóboli, Calbet, Chocolat Factory, Cóndor, Gotta Perfumeries, Ocine, Punto Blanco i Unipreus.