Era el 2018 quan l'Edgar Llopart i la Carolina Agustín van obrir la botiga més petita de Barcelona que constava únicament de vuit metres quadrats. Es deia l'Armari i es trobava a prop dels cinemes Verdi. Posteriorment, van trepitjar l'accelerador i van traslladar-se al carrer Astúries del barri de Gràcia i van convertir-se en La Comet. Una companyia que es defineix com "una marca que abraça l'actitud tranquil·la i alegre del Mediterrani" i que ha obert el seu onzè establiment a Rambla Catalunya amb nombroses cues al carrer. Una història d'expansió en què el boca-orella ha sigut la clau.
Bea Agustín, PR & Events Manager de La Comet, explica a VIA Empresa que al principi de tot venien complements, ja que la mida de la botiga no els permetia vendre altres productes. Amb el temps van tenir molt bona acollida i molts membres del barri els demanaven si tenien més peces de roba. Mica en mica i, amb les posteriors mudances, van començar a desenvolupar i dissenyar productes propis i noves col·leccions, sempre made in Barcelona i fabricats a la resta d'Europa.
El valor afegit
Agustín apunta que una de les grans diferències respecte a les altres botigues és "el preu". "Quan anem a establiments de barri sabem que els preus poden ser el doble, en canvi els nostres models són combinables, aptes per a un públic d'edats molt àmplies i un preu assequible". De moment, comptant els establiments i les botigues tenen 53 treballadors i esperen tancar el 2022 amb 2,8 milions d'euros de facturació. De cara al 2023 l'objectiu és assolir els 4,5 milions d'euros.
La Comet espera tancar el 2022 amb 2,8 milions d’euros de facturació
Respecte als 11 establiments, 8 d'ells formen part de la capital catalana, l'altre de Sant Cugat, un a Sitges i l'últim a Reus. L'oficina i el departament de disseny, logística i distribució és a Esplugues de Llobregat.
La membre de PR & Events Manager remarca que "venen a botigues pròpies i a plataformes de venda online". "Pel que fa a la distribució estem començant a vendre a Xile, França i algun altre lloc de forma més puntual i és gràcies a clients que ens han posat en contacte amb botigues per vendre peces de La Comet", continua Agustín.
Des de l’organització afirmen que el comerç electrònic va suposar una gran embranzida durant el confinament, però "encara ara domina la part física del negoci". De fet, l'ecommerce suposa un 10% de les vendes.
La Comet aposta per les xarxes socials i la promoció a través d’influencers
Pel que fa a les perspectives de futur, aposten per les xarxes socials i amb promoció a través d'influencers que els permet "donar a conèixer la marca a altres membres de la comunitat". De moment compten amb més de 28.000 seguidors a Instagram i estan dedicant esforços per impulsar sortejos i col·laboracions amb altres marques. I un exemple: la cua que es va formar amb la inauguració de l'establiment a Rambla Catalunya. "Regalàvem un vestit i va ser una història molt atractiva per apropar-nos al nostre públic", conclou la membre de La Comet.