• Empresa
  • El comitè científic de Mercadona aborda el risc de la desinformació en seguretat alimentària

El comitè científic de Mercadona aborda el risc de la desinformació en seguretat alimentària

El panel d'experts de la companyia, compost per onze científics, es reuneix per donar claus sobre com avaluar, gestionar i comunicar la seguretat alimentària

La trobada del comitè científic de Mercadona | Cedida
La trobada del comitè científic de Mercadona | Cedida
Redacció VIA Empresa
Barcelona
22 d'Octubre de 2024

El comitè científic de Mercadona, format per científics independents de reconegut prestigi que presten suport tècnic a la companyia amb l'objectiu de garantir la màxima qualitat amb seguretat alimentària, s'ha reunit a València per abordar l'avaluació, la gestió i la comunicació del risc en matèria de seguretatalimentària. En la jornada s'ha donat la benvinguda a AnaCanals, de nova incorporació, com a doctora en Ciències Biològiques i experta en gestió i avaluació de riscos en les administracions públiques. Amb la seva inclusió, el Comitè a Espanya ja disposa d’un total d'onze professionals.

 

José Miguel Mulet: "Les notícies falses venen por, i un consumidor espantat és un consumidor fàcil d'enganyar"

La jornada ha transcorregut en un entorn de treball en què s'ha debatut sobre els efectes de la desinformació en seguretat alimentària sobre el consumidor, com informar dels riscos, els mites i les realitats que els envolten, i la importància de la rigorositat, la veracitat i la transparència informativa, entre altres temes d'interès. En concret, Canals ha exposat la necessitat que el sector privat i les administracions públiques col·laborin, "com a implicats", en la lluita contra la desinformació, en una jornada a què també han intervingut els científics JoséJuanRodríguez, doctor en Veterinària i expert microbiòleg per la Universitat Autònoma de Barcelona, i JoséMiguelMulet, doctor en Bioquímica i expert en Biologia Molecular per la Universitat Politècnica de València.

En el seu torn, Rodríguez ha destacat que "és fàcil desinformar, barrejant informació real, en un entorn manipulat. Actualment, hi ha molta informació pública que reflecteix els principals punts en què cal millorar la gestió de la producció dels aliments". D'altra banda, per a Mulet, "les notícies falses venen por, i un consumidor espantat és un consumidor fàcil d'enganyar".

 

Altres experts també presents han compartit la mateixa visió i han mostrat una gran preocupació per aquest tema. "Vivim envoltats del que ara s'anomena fake news. Són presents en totes les facetes de la nostra vida i l'alimentació no se’n queda fora. És hora que tots els qui de debò investiguem dia a dia en aquesta àrea del coneixement donem la cara, desmuntem aquestes notícies falses amb arguments científics i, sobretot, expliquem a la societat el que fem", ha assenyalat Daniel Ramón, doctor en Ciències Biològiques per la Universitat de València i vicepresident d'R+D en nutrició i salut de l'empresa nord-americana ADM.